لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن
اکسیژن اولین وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان  
قالب وبلاگ

9 دلیل برای خوردن چای سبز

با نوشیدن روزانه سه فنجان چای‌سبز،‌ از خواص مفید آن بهره‌مند شوید.

 

 

اثرات معجزه آسای چای سبز مربوط به وجود پلی فنول‌های کاتچین به خصوص اپی گالو کاتچین گالات(EGCG) است. ولی قرار نیست برای بهره‌مندی از خواص مفید این نوشیدنی سبز، این نام سخت و طولانی را به خاطر بسپارید.

در اینجا 9 علت خوردن چای سبز را به شما توصیه کرده‌ایم که به شرح آن‌ها می‌پردازیم:
1- از بین برنده فوق‌العاده چربی‌های اضافی کل بدن است. این نوشیدنی به خاطر وجود ترکیبی در خود به نام EGCG سرعت سوخت چربی در بدن را افزایش می‌دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز می‌تواند تا ۷۰ کالری انرژی ناشی از سوخت چربی‌ها ایجاد کند.

2- چربی‌های اضافی شکم را از بین می‌برد. طی نتایج حاصله از تحقیقات محققان دانشگاه توفتز،‌ EGCG در چای سبز مانند دیگر کاتچین‌ها، ژن‌های سوخت چربی را در شکم فعال می‌کند و سرعت کاهش وزن را تا 77 درصد افزایش می‌دهد.

3- معمولا با افزایش سن، قندخون هم کم کم بالا می‌رود، خصوصا اگر به رژیم غذایی خود توجه کافی نداشته باشیم. وزن به مرور زمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع دو هم افزایش می‌یابد.

مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز می‌تواند از بروز دیابت جلوگیری کند. چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب مروارید و بیماری‌های کلیوی به طرز معجزه آسایی جلوگیری کند.

اما چای سبز چطور قادر به کاهش قندخون است؟ به نظر می‌رسد ‌اصلی‌ترین مکانیسم، ‌مهار کردن فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق و روده (آنزیم مسوول هضم نشاسته) است. با مهار شدن فعالیت این آنزیم، نشاسته با سرعت بسیار آهسته‌ای می شکند و در نتیجه قندخون با سرعت کمی بالا می رود.

4- مصرف این نوشیدنی در درمان سرطان ریه مفید است. طی نتایج تحقیقات منتشره در نشریه پیشگیری از سرطان در سال 2010 ، EGCG موجود در چای سبز به عنوان متوقف کننده رشد سلول‌های سرطان ریه معرفی شد.

5- ممکن است از بروز سرطان کلورکتال یا روده پیشگیری کند.

6- مطالعه جدید نشان می‌دهد، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی چای سبز ممکن است رشد و پیشرفت سرطان پروستات را کاهش دهد.

7- از رسیدن هر نوع آسیب به پوست پیشگیری می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود درچای سبز سلول‌های پوست را درمقابل آسیب‌ها به ویژه رادیکا‌ل‌های آزاد که یکی ازعوامل ایجاد سرطان وافتادگی و آسیب به پوست‌اند، محافظت می‌کند.

8- چای سبز را به عنوان داروی ضدپیری (Anti - Aging) می‌شناسند. دلیل اصلی آن وجود میزان قابل توجهی آنتی‌اکسیدان در چای سبز به ویژه آنتی‌اکسیدان‌های موثر در حفظ شادابی و جوانی است. آنتی اکسیدان‌ها یکی از شاخص‌ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول‌های بدن‌اند که باعث به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول‌ها هستند.

9- چای سبز فعالیت سلول‌های مغز به ویژه بخش‌های مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند. از طرفی چای سبز باعث کاهش میزان استیل کولین در سلولهای مغز شده و با این عمل مانع از تخریب سلول‌های مغز و بروز بیماری آلزایمر می‌شود.

نحوه استفاده و میزان مصرف:

برای هر نفر یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، یک لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت هفت تا هشت دقیقه بگذارید سپس آن را بنوشید.

یادآوری این نکته ضروری است که چای سبز مانند چای سیاه لزومی به دم کردن ندارد.

نوشیدن روزانه سه لیوان چای سبز مفید است.
 
منبع : Hamshahrionline.ir

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ پنج شنبه 21 / 4برچسب:, ] [ 5:18 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

http://parentingguides.info/wp-content/uploads/2011/05/Sleep-During-Infancy-and-Childhood.jpg

 

يك نوزاد معلول كه در يك سطل زباله رها شده بود توسط ماموران پليس كشف شد.
 
 
ایسنا: سرهنگ علی محمدی سركلانتر دوم پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این خبر اظهاركرد: چندی پیش رهاسازی یك نوزاد حدود هفت‌ماهه در محدوده یكی از بیمارستان تهران به ماموران كلانتری 134 شهرك قدس گزارش و پلیس به محل مورد نظر اعزام شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس پس از حضور در منطقه مورد نظر مشاهده كردند كه یك كودك حدود هفت‌ماهه در داخل یك سطل زباله رها شده است.

محمدی با بیان اینكه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این نوزاد دارای معلولیت است، افزود: در حال حاضر پرونده رسیدگی به این موضوع تشكیل و به پلیس آگاهی ارجاع داده شده است.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 21 / 4برچسب:, ] [ 5:6 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


زن و شوهرهای جذاب صاحب چه فرزندی می شوند؟!

روانشناسان می‌گویند: زوج‌هایی که به لحاظ چهره جذابیت بیشتری دارند و به اصطلاح خوش قیافه هستند، بیشتر احتمال دارد که ...

روانشناسان می‌گویند: زوج‌هایی که به لحاظ چهره جذابیت بیشتری دارند و به اصطلاح خوش قیافه هستند، بیشتر احتمال دارد که صاحب فرزند دختر شوند.
ساتوشی کانازاوا ـ روانشناس دانشکده لندن ـ در مقاله جدید خود ادعا کرده است که زیبایی ظاهری یک عامل پیشگویی کننده قوی‌تر از توان تولیدمثلی زنان نسبت به مردان است.
دکتر کانازاوا در بررسی‌های خود روی ۱۷ هزار نوزاد که در سال ۱۹۵۸ در انگلیس به دنیا آمده بودند، آزمایش کرده و زندگی این افراد را از جنبه‌های مختلف مورد آزمایش و برسی قرار داد. کانازاوا این افراد را در گروه‌های سنی مختلف تا بزرگسالی تحت مطالعه داشت.
به گزارش روزنامه‌ کوریر میل، وی دریافت: زوج‌هایی که خوش قیافه نیستند، بیشتر صاحب فرزند پسر می‌شوند.این روانشناس ژاپنی در انگلیس معتقد است که این روند می‌تواند با ارزش نسبی جذابیت در زن و مرد تحت تاثیر قرار بگیرد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 20 / 4برچسب:, ] [ 3:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

فواید خوردن شلیل

شلیل میوه آب‌دار تابستانی بوده و دارای خواص فراوانی است.

 

خوردن شلیل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های حاد مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و حتی سرطان را به طور چشمگیری کاهش دهد. این میوه دارای ترکیبات فیتوکمیکال‌ها مانند لیکوپن و لوتئین بوده و رنگ زرد و قرمز شلیل‌ها ناشی از وجود لوتئین در آن‌ها است.

شلیل هم‌چنین منبع خوبی از فیبر و پتاسیم است که برای سلامتی مفید و سودمند هستند؛ فیبرهایی که در شلیل یافت می‌شود نقش مهمی را در پاک سازی کولون و سلامتی کولون ایفا می‌کنند.

پتاسیم نیز موجب افزایش شادابی و تحرک در فرد می‌شود، فشار خون بالا را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.

شلیل‌ها سرشار از فلاوونوئیدها، کاروتن‌ها و قندهای طبیعی هستند.

این میوه هم‌چنین حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C بوده که خواص مفید هر دوی آن‌ها برای سلامتی ثابت شده است.

خواص برگ شلیل

• برگ‌های شلیل قابض و تسکین دهنده هستند.

• در کاهش تب تاثیر به سزایی دارند.

• مصرف برگ شلیل به افرادی که مبتلا به التهاب معده،‌ سیاه‌ سرفه و برونشیت هستند توصیه می‌شود.

• تهوع صبحگاهی را در خانم‌های باردار کاهش داده و درمان می‌کند. باید مراقب باشید از برگ شلیل به مقدار لازم مصرف کنید چرا که مصرف بیش از اندازه آن به خاطر ایجاد ادرار زیاد می‌تواند موجب خشکی و کم‌آبی بدن شود.

• پودر برگ‌های خشک شده شلیل مرهم مناسبی برای زخم‌ها خواهد بود.

خواص ساقه‌ شلیل

• از ساقه درخت این میوه می‌توان صمغی قوی تهیه کرد که دارای چسبندگی بسیار است.

نگهداری

شلیل باید در جامیوه ای یخچال به مدت زمان حداکثر یک هفته در یک کیسه‌ی پلاستیکی نگه‌داری شود. برای افزایش مدت زمان نگه‌داری شلیل می‌توانید آن را فریز کنید و یا به صورت کمپوت در‌آورید.

مراقب باشید

هسته‌ی شلیل را نباید بخورید؛ زیرا دارای ماده‌ای به نام آمیگدالین است که در بدن تبدیل به سیایند می‌شود. سیایند یک سم قوی است که هنگامی که خورده می‌شود، می‌تواند موجب بیماری‌های شدید و خطرناکی و یا حتی مرگ شود. پس هسته‌ی شلیل را نخورید!

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 20 / 4برچسب:, ] [ 2:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

یـکـی از دردسـرهـای زن بـودن

عوامل متعددی در ایجاد سردرد هم در مردان و هم در زنان دخیل است. از جمله این عوامل می‌توان به تاریخچه خانوادگی و سن اشاره کرد اما در زنان بین هورمون‌ها و سردردشان ارتباط واضحی وجود دارد.

 

 

آمار میگرن در میان زنان بیشتر از مردان است. از هر 100 زن 12 ساله و بالاتر، 18 نفر، حداقل یک بار سردرد میگرنی را تجربه کرده‌اند. این آمار در میان جمعیت مردان 6 تا 7 درصد است. اما تفاوت چیست؟ پاسخ اصلی، هورمون‌هاست...

سردرد معمولا در زنان حول و حوش دوران قاعدگی شروع می‌شود و در دوران باروری آنها را درگیر می‌کند. قرص‌های ضدبارداری و هورمون‌‌درمانی هم سردرد را تشدید می‌کند. در دوران بارداری، سردرد غالبا کمتر آزاردهنده است. یک توضیح ساده! هورمون استروژن و پروژسترون که نقش اصلی را در تنظیم قاعدگی و بارداری دارند، ممکن است دلیل سردرد باشند و این مساله به علت برخی موادشیمیایی موجود در مغز است. سطح بالای استروژن ممکن است سردرد را بهبود ببخشد در حالی که سطح پایین استروژن می‌تواند سبب تشدید سردرد شود. نوسانات سطح هورمون‌ها روی الگوی سردرد تاثیرگذار است. پزشک می‌تواند در پیشگیری یا درمان سردرد به شما کمک کند.

در دوران قاعدگی
افت هورمون استروژن قبل از شروع قاعدگی در ایجاد سردرد و افزایش حساسیت شما به درد نقش مهمی دارد. سردرد علامت شایع نشانگان پیش از قاعدگی است و 60 درصد از زنان مبتلا به میگرن قبل یا در دوران قاعدگی سردرد را تجربه می‌کنند. تسکین‌دهنده‌های بدون نسخه می‌تواند سردرد ناشی از دوران قاعدگی را تسکین دهد. شیوه زندگی هم همین‌طور. خوردن غذاهای سالم، ورزش منظم و کنترل میزان استرس و انجام ورزش‌های آرامش‌بخش و خواب کافی نیز در تسکین این سردردها نقش مهمی دارند. در صورتی که شما به عنوان یک خانم مبتلا به سردرد دوران قاعدگی می‌شوید، از داروهای ضدالتهاب غیراستروییدی با توصیه پزشک استفاده کنید. گاهی در شروع سردرد این داروها بسیار موثر خواهد بود.

گاهی هم پزشک داروهای قوی‌تری را برای شما تجویز می‌کند. اگر چرخه قاعدگی‌تان منظم است بهتر است داروهای پیشگیری از سردرد را چند روز قبل از شروع قاعدگی و در اولین روزهای شروع قاعدگی مصرف کنید. در صورتی که در دوران قاعدگی دچار میگرن شدید، یا قاعدگی شما نامنظم است بهتر است با نظر پزشک خود هر روز از داروهای پیشگیری از سردرد مصرف کنید.

اگر قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنید...
برخی زنان سردرد را بلافاصله بعد از شروع اولین بار قرص‌های ضدبارداری یا سایر روش‌های هورمونی ضدبارداری تجربه می‌کنند. در برخی دیگر، تغییرات هورمونی ناشی از این قرص‌ها یا هورمون‌های ضدبارداری باعث تغییراتی در الگوی سردرد می‌شود. گاهی آن را بهتر می‌کند و گاهی آن را تشدید می‌کند. اگر مصرف داروهای ضدبارداری سبب تشدید یا بدتر شدن سردرد شما شد، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دوران بارداری
اوایل بارداری سطح استروژن به سرعت افزایش می‌یابد و همچنان در دوران بارداری بالا باقی می‌ماند. میگرن غالبا در این دوران بهتر شده یا حتی از بین می رود. گاهی هم سردردهای تنشی به کلی ناپدید می‌شوند. بعد از زایمان، کاهش سطح استروژن ممکن است سبب تشدید سردرد شود. اگر در دوران بارداری سردرد داشتید حتما از پزشکتان در مورد نحوه درمان آن سوال کنید. داروهای سردرد ممکن است در این دوران غیرمجاز باشد یا روی جنین در حال رشد و تکامل تاثیر بگذارد. مخصوصا اگر در دوران لقاح مصرف شوند. اگر سردرد شما در دوران بارداری بهتر شد، ممکن است همین بهبودی و تسکین در دوران شیردهی هم وجود داشته باشد. ترشح هورمون شیردهی سطح استروژن را پایدار و سایر هورمون‌ها را هم بالا نگه میدارد و این مساله به کاهش حساسیت به درد کمک می‌کند. اگر چه ممکن است در مورد داروهای سردرد هنگام شیردهی نگران باشید اما نسبت به دوران بارداری داروهای زیادتری را می‌توانید در این دوران برای تسکین سردردتان استفاده کنید.

دوران یائسگی
یائسگی زمان دیگری برای تغییر الگوی سردرد زنان است. در بسیاری از زنان، میگرن هنگامی که دوره قاعدگی قطع می‌شود، بهتر می‌شود. اما سردرد تنشی اغلب بدتر می‌شود. هورمون‌‌درمانی می‌تواند روی سردرد تاثیر داشته باشد. هورمون‌درمانی یائسگی سردرد را در برخی زنان بدتر میکند و در برخی دیگر موجب تسکین و بهتر شدن سردرد می‌شود.

اما اگر سردرد بعد از یائسگی همچنان باقی ماند، شما می‌توانید به مصرف همان داروها ادامه داده و نحوه زندگی خود را به شیوه بهتری تغییر دهید. اگر برای کنترل علایم و نشانه‌های یائسگی از استروژن استفاده می‌‌کنید، پزشک ممکن است برایتان چسب‌های پوستی استروژن هم تجویز کند. این چسب‌ها به طور مداوم و آهسته استروژن را درون خونتان آزاد کرده و به این ترتیب احتمال تشدید سردرد در شما کاهش می‌یابد.

شما فرد واحدی هستید!
برخی زنان نسبت به سایر زنان به اثرات هورمون‌ها حساس‌تر هستند. اگر سردرد در انجام کارهای روزمره شما خللی وارد کرد، حتما از پزشک تان کمک بگیرید. چرا که درمان‌های زیادی برای سردرد وجود دارد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 14:27 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

چربی خون را با این میوه از بین ببرید

مصرف این میوه فوایدی هم دارد؛ و یكی از خواص منحصر به فرد آن این است كه به كاهش چربی خون كمك می‌كند.

گوجه سبز بخورید!
در این روزها پای ثابت ظرف میوه هر خانواده ایرانی گوجه سبز است به خصوص که در مقایسه با روزهای ابتدایی که به بازار آمد قیمت معقول‌تری نیز دارد. این میوه ترش‌مزه، میوه‌ نارس نوعی آلو است كه مصرف آن در كشور ما رواج دارد...

این میوه که خوردن نوبر آن بسیار لذت‌بخش است، اسید زیادی دارد و مصرفش برای افرادی كه اسید معده‌شان زیاد ترشح می‌شود، مناسب نیست. طبع گوجه‌سبز سرد است و در كسانی كه سردمزاج هستند زیاده‌روی در خوردن آن می‌تواند مشكل‌ساز شود. گوجه‌سبز میوه نارسی است و كسانی كه معده حساسی دارند با مصرف آن دچار سوءهاضمه می‌شوند.

گوجه‌سبز اسیدهای گیاهی و مقداری كربوهیدرات دارد و به نظر می‌رسد خاصیت كاهش‌دهنده چربی خون گوجه سبز، به دلیل اسیدهای گیاهی موجود در آن باشد. این میوه خاصیت مسهل هم دارد و به دلیل داشتن ویتامین C برای كسانی كه مبتلا به روماتیسم و نقرس هستند، مصرف متعادل آن توصیه می‌شود.
بهتر است كودكان زیر شش سال گوجه‌سبز نخورند یا والدین گوجه‌سبز را تا حدی بپزند و بعد به آنها بدهند تا هضم آن آسان‌تر شود. در مورد میزان مصرف مجاز نیز باید گفت كه هیچ‌جا اشاره‌ای به این موضوع نشده است ولی توصیه می‌شود فرد مصرف‌كننده با توجه به وضعیتی كه دارد و اثری كه خوردن مواد خام یا میوه كال بر او می‌گذارد، گوجه‌سبز بخورد. البته نباید فراموش کرد خوردن گوجه‌سبز با نمك به كاهش اسیدیته آن كمك می‌كند. مهم‌ترین مساله‌ای كه در مورد گوجه‌سبز باید به آن توجه كرد این است كه آن را سمپاشی می‌‌كنند و آلودگی بسیار فراوانی دارد. این میوه نیز آلودگی محیطی را به خود جذب می‌كند. در نتیجه هنگام شست‌وشو و مصرف آن باید دقت فراوان به خرج داد و همانند سبزی چندبار آن را شست. در غیر این صورت گوجه‌سبز به راحتی می‌تواند ناقل حصبه باشد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 14:21 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

سفیده تخم‌مرغ سالم‌تر است یا زرده ؟

زرده و سفیده تخم‌مرغ هر دو حاوی مقداری پروتئین هستند. اما ...

 

 

در این مبحث،‌ به تفاوت میان زرده و سفیده تخم‌مرغ از لحاظ میزان کلسترول، چربی، ‌پروتئین،‌ ویتامین‌ها و مواد معدنی پرداخته‌ایم.

از لحاظ کلسترول
یک زرده تخم‌مرغ دارای 210 میلی‌گرم کلسترول است که براساس یک رژیم غذایی 2000 کالری، 70 درصد از نیاز روزانه به کلسترول را برطرف می‌کند درحالی که سفیده تخم‌مرغ فاقد کلسترول است.
بنا بر توصیه انجمن قلب آمریکا، مصرف بیش از 300 میلی‌گرم کلسترول در روز مجاز نیست و این رقم برای افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند به مقدار 200 میلی‌گرم در روز کاهش می‌یابد.

از لحاظ چربی
یک زرده تخم‌مرغ حاوی 1.6 چربی اشباع شده و 2.7 چربی اشباع نشده است و سفیده تخم‌مرغ فاقد چربی است.

اگر برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، مصرف چربی‌های اشباع شده را محدود کرده‌اید چربی‌های اشباع نشده تاثیر مفیدی برکلسترول خون دارند و در این برنامه غذایی نقش بسزایی دارند.

از لحاظ پروتئین
مقدار پروتین موجود در هر سفیده تخم‌مرغ 4 گرم و در هر زرده 2.7 گرم است.

برای افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند تخم‌مرغ از منابع اصلی پروتئین محسوب می‌شود چرا که این افراد در رژیم غذایی‌شان نباید گوشت مصرف کنند.

مصرف پروتئین باعث می‌شود معده دیرتر احساس گرسنگی کند و از پرخوری پیشگیری می‌کند.

از لحاظ ویتامین‌ها و مواد معدنی
زرده و سفیده تخم‌مرغ هر دو دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی اساسی برای بدن هستند. بر اساس رژیم غذایی 2000 کالری، یک سفیده تخم‌مرغ 8 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه به ریبوفلاوین را برطرف می‌کند در حالی‌ که یک زرده تخم‌مرغ 5 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A و 14 درصد به ویتامین B12 را برطرف می‌کند.
زرده تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین B12 برای گیاه‌خوران محسوب می‌شود چرا که آن‌ها نمی‌توانند این ویتامین را از گوشت دریافت کنند.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 14:8 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

ورود دختران به بازار فروش کلیه
به طوری که شنیده می شود قیمت کلیه در بازار غیررسمی فروش کلیه به مرز ده میلیون هم می رسد...


 

پایین بودن آمار پیوند کلیه از جسد، باعث شده اهدای کلیه تبدیل به جولانگاه خرید و فروش شود، به طوریکه برخی جوانان از جمله دختران به دلیل بیکاری و عده ای به خاطر بدهی و پرداخت دیه و... وارد این بازار غیر رسمی شده و متقاضی فروش این عضو حساس بدن خود هستند.
رشد نگران کننده آمار بیماران دیالیزی در کشور و نیاز به پیوند کلیه باعث شده که موضوع اهدای کلیه از افراد زنده همچنان در اولویت برنامه های دستگاه های مربوطه قرار بگیرد، زیرا پیوند از بیمار مرگ مغزی آن طور که باید و شاید نتوانسته سهم زیادی از تعداد زیاد پیوندهای کلیه را به خود اختصاص دهد.
آمارها نشان می دهد در سال 89 تعداد دو هزار و 285 پیوند کلیه در کشور انجام شده که هزار و 690 مورد آن از افراد داوطلب و 595 پیوند هم از بیماران مرگ مغزی بوده است.
دکتر ایرج نجفی، عضو انجمن نفرولوژی با اشاره به ابتلای ده تا پانزده میلیون ایرانی به بیماری کلیوی، عنوان داشته که این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و این مسأله با توجه به عوارض ناگوار بیماری کلیوی، می تواند خطرناک باشد.

رشد بیماران کلیوی در کشور که به گفته رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، به مرز 20 درصد رسیده است، باعث شده که تعداد بیماران دیالیزی و پیوند کلیه هم افزایش یابد. متأسفانه بیمارانی که دچار تخریب کلیه می شوند، بدنشان همیشه به دیالیز جواب نمی دهد و می بایست پیوند کلیه شوند. در چنین وضعیتی است که تقاضا برای پیوند کلیه بالا می رود و از سوی دیگر، پیوند از بیمار مرگ مغزی در کشور به اندازه ای نیست که بتوان به تمامی درخواست ها پاسخ داد.

همین مسئله سبب شده که برخی برای تأمین هزینه های مادی زندگی نسبت به فروش کلیه خود اقدام کنند. به طوری که شنیده می شود قیمت کلیه در بازار غیررسمی فروش کلیه به مرز ده میلیون هم می رسد.
این در حالی است که گفته می شود افرادی هم هستند که حاضرند برای داشتن کلیه سالم، مبالغ بیشتر از ده میلیون را بدهند.
به گفته یکی از مدیران انجمن های خیریه بیماران کلیوی، برخی از ایرانیان خارج از کشور که دچار نارسایی کلیوی هستند و می بایست پیوند شوند، حاضرند به متقاضیان فروش کلیه مبالغی در حد پنجاه تا صد میلیون هم بدهند که البته این مبلغ را در قالب خرید خانه برای فروشنده کلیه پرداخت می کنند.
اما این تنها یک روی سکه خرید و فروش کلیه است به طوری که در برخی استانها، به گفته یکی از مدیران انجمن های خیریه حمایت از بیماران کلیوی، پای دختران جوان به بازار غیررسمی فروش کلیه باز شده و این افراد بنا به دلایل گوناگون که فقط مباحث مالی و اقتصادی است، متقاضی پرو پاقرص فروش کلیه هستند.

حسین بیگلری، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه اعلام کرد: متاسفانه کرمانشاه هنوز به عنوان یک شهر جنگ زده شناخته می شود و موقعیتی برای فعالیت اقتصادی جوانان در این استان وجود ندارد. همین مسئله باعث شده که برخی از این افراد برای تأمین هزینه های زندگی مبادرت به فروش کلیه خود بکنند که البته کار درستی نیست.
وی با اعلام اینکه بیشترین مبلغی که از راه فروش کلیه به متقاضیان می رسد شش میلیون تومان است، افزود: البته ما تلاش می کنیم که این افراد از فروش کلیه خود منصرف شوند اما به دلیل نیاز به پیوند، ناچاریم که آنها را در لیست فروش کلیه قرار دهیم.

مسئول بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه با اشاره به سن جوان متقاضیان فروش کلیه که اغلب بین بیست تا سی سال هستند، گفت: در این بین دختران جوانی هم به ما مراجعه می کنند و قصد فروش کلیه خود را دارند.
بیگلری با اشاره به بالا بودن تعداد متقاضیان فروش کلیه در کرمانشاه، افزود: بعضا از متقاضیان برای پیوند کلیه در استان های دیگر استفاده می شود. به نوعی استان کرمانشاه صادر کننده کلیه به سایر استانها محسوب می شود.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه با عنوان این مطلب که از نظر اهدا کننده در استان هیچ مشکلی نداریم، ادامه داد: تقاضای ما از بانک ها این است که بودجه و اعتباری در اختیار انجمن قرار دهند تا بتوان با پرداخت وام به متقاضیان، آنها را از فروش کلیه منصرف ساخت.
بیگلری همچنین از مسافرت متقاضیان فروش کلیه به کلانشهرها به خصوص تهران خبر داد و گفت: این افراد با سفر به تهران سعی می کنند کلیه خود را با قیمت بیشتری بفروشند.
به گفته وی، هم اکنون 328 بیمار دیالیزی در استان کرمانشاه وجود دارد و تاکنون هزار و 250 مورد پوند کلیه نیز در این استان انجام شده است..

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
 

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 14:3 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

انتقاد از احمدی نژاد بخاطر مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی
امام جمعه موقت قم از نامه رییس جمهور مبنی بر مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، انتقاد كرد.
 
 
 
امام جمعه موقت قم از نامه رییس جمهور مبنی بر مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، انتقاد كرد.
آیت‌الله استادی در مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید یزد با اشاره به ویژگی‌های روحانیت در تأثیرگذار بودن بر افکار مردم اظهار داشت: روحانی برای این‌که در میان مردم تأثیرگذار باشد،‌ باید همواره خوبی و بدی را بگوید.
وی افزود: روحانی باید زمانی که مشاهده می‌کند کار خوبی برای اسلام و مردم صورت می‌گیرد، از آن به خوبی یاد کند و هرگاه ببیند کار بدی صورت گرفت، آن را اعلام نماید.
امام جمعه موقت قم با اشاره به نامه رسمی رییس جمهور مبنی بر مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی، اظهار داشت: پس از مطالعات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تصمیم گرفته شد که برای کم شدن فساد، دختران و پسران را در دانشگاه‌ها جدا کنند که رییس جمهور در نامه‌ای رسمی نوشته است که این کار را نکنید و این عادلانه نیست!
وی افزود: اینکه رییس جمهور با این طرح مخالفت می‌کند، بد است، بنابراین ما باید این را بگوییم.

استادی با بیان اینکه مردم از وجود بدحجابی و فساد در جامعه ناراحت هستند، گفت: البته کسی نمی‌خواهد بگوید که فساد زیاد است، ‌ولی همین اندازه که در جامعه وجود دارد، در کشوری اسلامی قابل پذیرش نیست.
وی با بیان اینکه تمامی زحمات در جامعه اسلامی برای این است که مردم پاک باشند، خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که نظام اسلامی بر مسائل فرهنگ استوار است، اگر ما از فرهنگ جا بمانیم و به سوی مادیات برویم، این درست نیست.
عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: رییس جمهور اگر هم مخالفتی دارد، باید در خفا می‌گفتند، نه اینکه در یک نامه رسمی مخالفتشان را بیان کنند!
وی درادامه به تبیین دیگر ویژگی‌های روحانیت برای تأثیرگذاری بر مردم پرداخت و گفت: روحانیت باید در خدمت مردم باشد؛ باید همواره به فکر مردم باشد و اگر ظلمی به آنها وارد شود، از آنها دفاع نماید.

استادی در خدمت فرهنگ بودن را از دیگر ضروریات روحانی معرفی کرد و گفت: مسائل فرهنگی اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) باید همواره دغدغه مهم روحانی باشد و از کنار ناهنجاری‌ها و تهاجمات به سادگی نگذرد.
وی افزود: اگر روحانیت به فکر خود و زندگی‌اش باشد و دغدغه امور و مشکلات مردم را نداشته باشد، نمی‌تواند بر مردم تأثیرگذار بوده و خدمت چندانی به اسلام و تشیع کند.
امام جمعه موقت قم اعتدال را از دیگر ویژگی‌های یک روحانی معرفی و بیان کرد: روحانی باید دوست و دشمن را بشناسد و اخلاق اسلامی را انجام دهد و در این راه دچار افراط و تفریط نشود.
وی گفت: امروز دشمن تلاش زیادی برای ایجاد شکاف میان مردم با ولایت فقیه، مراجع و روحانیت دارد، در این شرایط روحانیون باید با ارتباط صمیمی که با مردم برقرار می‌کنند، از به وجود آمدن شکاف جلوگیری نماید.

استادی ایجاد اتحاد در میان مردم را از دیگر وظایف روحانیت برشمرد و ادامه داد: روحانی زمانی که در میان مردم قرار می‌گیرد، باید عامل وحدت باشد و آنها را با هم متحد نماید و اگر میان مردم اختلافی وجود دارد باید آن را به دوستی و همدلی تبدیل نماید.
امام جمعه موقت قم گفت: روحانی باید مراقب باشد تا سخنی که می‌گوید و موضعی که می‌گیرد،‌ ایجاد تنش نکند. در این صورت روحانی نمی‌تواند به رسالت خود عمل نماید.
وی درادامه با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین صدوقی تمامی این ویژگی‌ها را دارا بود، تصریح کرد: این عالم برجسته و پدر بزرگوارشان خدمات زیادی برای مردم و فرهنگ اسلامی داشته و همواره به یاد مردم بودند.
عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: این مرحوم در رفتار خود اعتدال داشت و در موضع‌گیری‌های خود هیچ گاه موجب تنش نشد و همواره عامل وحدت بود.
استادی در پایان با قدردانی از حضور گسترده علما و بزرگان حوزه و مردم متدین در مراسم گرامی‌داشت حجت‌الاسلام والمسلمین صدوقی خاطرنشان کرد: آنها تصور می‌كنند كه می‌توانند میان مردم و روحانیت جدایی بیاندازند، اما حضور گسترده مردم در چنین مراسم‌هایی آنها را ناامید می‌کند.
بر اساس گزارش مركز خبر حوزه، در این مراسم که از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، آیات عظام شبیری زنجانی و سبحانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، حضرات آیات علوی گرگانی و جوادی آملی، اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، مدیر و مسئولان حوزه‌های علمیه و سایر اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 13:57 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

   
تجاوز ۲مرد شرور به‌ دختر معلول در تهران
۲ شرور سابقه‌دار با ربودن یك دختر جوان معلول ذهنی و انتقال وی به خانه‌ای در شهر قدس (قلعه حسن‌خان) در حومه تهران، او را مورد آزار و اذیت قرار دادند اما ماموران پلیس موفق شدند آنها را دستگیر كنند.


 
جام جم :اوایل هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی ملارد از گم‌شدن دختر جوانش خبر داد و برای یافتن او از ماموران تقاضای كمك كرد.

ماموران در تحقیق از شاكی متوجه شدند دختر وی یك بیمار كم‌توان ذهنی بوده و روز حادثه برای ملاقات با یكی از دختران همسایه از خانه خارج شده و دیگر باز نگشته است. با تشكیل پرونده قضایی در این زمینه و آغاز تحقیقات، دوباره شاكی در پلیس آگاهی حضور یافت و از پیدا شدن دختر جوانش خبر داد. وی گفت دخترم در دام شیطانی ۲ مرد گرفتار شده است.

شاكی افزود: مردی غریبه در تماس تلفنی با خانه‌مان خبر داد كه دخترم در بیمارستان بستری است و با حضور در مركز درمانی و گفت‌وگو با پزشك معالج متوجه شدم دخترم مورد آزار و اذیت قرار گرفته و مردی رهگذر وی را در حالی كه در جاده شهرقدس (قلعه حسن‌خان) سرگردان بوده نجات داده است. با اطلاعات به دست آمده از شاكی ماموران در بیمارستان حضور یافتند و در تحقیق از دختر كم‌توان ذهنی متوجه شدند وی در خیابان از سوی ۲ مرد كه سرنشینان یك خودروی پراید بوده‌اند ربوده شده و با انتقال به خانه‌ای مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

به این ترتیب جستجوها برای دستگیری ۲ مرد شرور آغاز شد. در حالی كه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت چند روز پیش ماموران به سرنشینان یك خودروی پراید كه در محل ربوده شدن دختر جوان تردد می‌كرد، ظنین شدند. با بررسی از خودروی آنها معلوم شد مشخصات آن با خودروی ۲ شرور تحت تعقیب پلیس مطابقت دارد.

با احتمال این‌كه سرنشینان خودرو همان ۲ مرد آزارگر هستند، خودرو توقیف و بازجویی از آنها توسط پلیس آگاهی ملارد آغاز شد. در حالی كه مردان جوان ادعا می‌كردند با دختر جوان آشنایی ندارند و وی به دروغ از آنها شكایت كرده است، ماموران به بررسی از سامانه پلیس پرداختند و متوجه شدند ۲ متهم چندین بار به اتهام زورگیری، مزاحمت برای نوامیس و شرارت دستگیر شده‌اند و هر بار پس از پایان محكومیت دوباره فعالیت‌های مجرمانه‌شان را ادامه داده‌اند بنابراین ماموران از دختر كم‌توان ذهنی خواستند در مواجهه حضوری با ۲ متهم بازداشت ‌شده قرار بگیرد كه او با دیدن مردان شرور وحشت كرد و با انگشت آنها را به ماموران نشان داد.

با مشخص شدن این موضوع متهمان بار دیگر بازجویی شدند و عاقبت به ربودن و آزار و اذیت دختر معلول اعتراف كردند.

بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند و پرونده آنها برای این‌كه محل وقوع جرم در شهرقدس ـ قلعه حسن‌خان ـ رخ داده بود با صدور عدم صلاحیت رسیدگی به دادگستری شهر قدس ارسال شد.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 13:50 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

آیا تابحال خواب خود را فراموش کرده‌اید؟ آیا دچار بختک شده‌اید؟ خوابهای رنگی چطور؟ آیا تا به حال دیده‌اید؟

۱ – خواب دیدن افراد نابینا

کسانی که بعد از تولد نابینا می‌شوند می‌توانند تصاویر را در خواب ببینند. افرادی که نابینا به دنیا می‌آیند نمی‌توانند در خواب تصاویر را ببینند، اما نابینایان خوابهایی به شفافی افراد بینا دارند، که البته شامل حواس پنج گانه دیگر مثل شنوایی، چشایی، بویایی، لامسه و حتی عواطف حسی است. تصور کردن این امر برای انسانهای بینا مشکل است اما احتیاج بدن به خوابیدن به قدری زیاد است که می‌تواند به طور مجازی تمامی موقعیت‌های فیزیکی را تا مرحله به وقوع پیوستن آن به کار گیرد.


۲ – ۹۰ درصد خوابها فراموش می‌شوند

نیمی از رویاها در همان ۵ دقیقه اول پس از برخاستن از خواب و ۹۰ درصد آنها پس از ۱۰ دقیقه فراموش می‌شوند. یک روز صبح، شاعری معروف به نام ساموئل تیلور کلریج با یک رویای خیلی عجیب و غریب (بر اثر استعمال مواد مخدر) بیدار شد. کاغذ و قلم را برداشت تا هرچه در خواب دیده بود را یادداشت کند. این اثر «کوبلا خان» تبدیل به یکی از اشعار معروف انگلیسی شد. شعر او در بیت پنجاه و چهارم به وسیله فردی از شهر پارلاک قطع شد. کلریج قصد داشت شعرش را ادامه دهد ولی نتوانست بقیه خوابش را به یاد بیاورد، این اثر هیچ وقت کامل نشد.

در شهر زانادا ، به فرمان کوبلا خان
منزلگاهی باشکوه و مجلل ساخته شد
جایی که رودخانه مقدس آلف
در میان مغاکهای بی حد و مرز
از انسان تا دریاهای بی افق
جریان داشت.

یک مورد عجیب و غریب دیگر داستانی برخاسته از خواب به نام «دکتر جکیل و آقای هاید ویلست» اثر رودبرت لوییس استیونسون بود. داستان ماری شلی فرانکشتاین نیز زاییده خیالی یک رویاست.


۳ – همه مردم خواب می‌بینند

تمامی افراد (به جز مواردی از بیماری‌های شدید روانی) خواب می‌بینند. اما زنها و مردها رویاها و عکس العمل‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. مردها تمایل دارند درباره سایر همجنسان خود خواب ببینند در حالی که زنان در خوابهایشان به طور مساوی دیگر زنان و مردان را می‌بینند.


۴ – خواب دیدن از بروز جنون جلوگیری می‌کند


در آزمایش جدیدی که درباره خواب بر روی تعدادی دانشجو انجام گرفت، مشاهده شد دانشجویانی را که در لحظه شروع خواب دیدن بیدار کردند (بعد از بیدار کردن به آنها اجازه داده شد که ۸ ساعت دیگر بخوابند) همگی دارای عدم تمرکز حواس، زودرنجی و کج خلقی، توهم و حتی بعد از ۳ روزنشانگر علائمی از جنون بودند. در نهایت وقتی به آنها اجازه داده شد که چرتی بزنند، ذهن آنها زمان از دست رفته را ترمیم کرد و سطح کارایی خواب آنها را افزایش داد.


۵ – فقط شناخته شده‌ها به خواب ما می‌آیند

رویا‌ها مکرراً از نقش بازی کردن افراد غریبه پر می‌شود. ذهن ما چهره افراد غریبه را در عالم رویا نمی‌سازد، بلکه آن چهره‌های افراد حقیقی هستند که ما در طول زندگی دیده ایم ولی آنها را به خاطر نمی‌آوریم یا نمی‌شناسیم. برای مثال شیطان خون آشامی که در آخرین خوابتان دیده‌اید ممکن است شخصی بوده باشد که وقتی بچه بودید شما را کتک زده و یا با پدر شما بحث و مشاجره کرده است! همه ما در طول زندگی چهره صدها هزار نفر را دیده‌ایم، بنابرین ذهن ما منبع بی‌پایان شخصیت‌هایی است که هنگام خواب دیده می‌شوند.


۶ – همه افراد خوابهای رنگی نمی‌بینند


12 درصد افراد بینا فقط خوابهای سیاه وسفید و بقیه افراد تمامی رنگها را در خوابهایشان می‌بینند. مردم موضوعات مشترکی را در رویاهایشان می‌بینند. مثل موقعیت‌های مربوط به مدرسه، تعقیب شدن، درجا دویدن، سقوط کردن، دیر رسیدن، دیدن مرگ کسی که زنده است، پرواز کردن، مردود شدن در امتحان و یا تصادف با اتومبیل. علت اینکه چرا به افرادی که خوابهای مربوط به درگیری و ناآرامی و مرگ را رنگی می‌بینند، فشارها و ضربه‌های روانی بیشتری وارد می‌شود، هنوز ناشناخته است.


۷ – خوابها آنچه که می‌بینیم نیستند


اگر شما درباره چیز خاصی خواب می‌بینید، الزاماً همیشه آن چیزی نیست که در تصویر می‌بینید. خوابها با زبانی بسیار سمبلیک با آدمی سخن می‌گویند. ذهن نیمه هوشیار شما می‌کوشد تا رویاهایتان را با اشیاء مشابه آن مقایسه و تلفیق کند.
مثل سرودن یک شعر و استفاده از آرایه تشبیه: مورچه‌ها مثل ماشینی که هیچ وقفه‌ای ندارد کار می‌کردند.


ولی شما هیچ وقت چیزی را با خودش مقایسه نمی‌کنید. به طور مثال هرگز نمی‌گوییم: آن غروب زیبا مثل غروبی زیبا بود. بنابرین ذهن شما ممکن است از هرسمبلی برای هر شیء استفاده کند ولی کمتر اتفاق افتاده که خود شیء سمبل خودش باشد.


۸ – ترک کنندگان دخانیات رویاهای واضحتری می‌بینند

کسانی که برای مدت طولانی سیگار می‌کشیدند و اکنون آن را ترک کرده‌اند، رویاهای شفاف‌تر و پاکتری نسبت به گذشته می‌بینند. طبق تحقیقات مجله روانشناسی ناهنجاری: در میان ۲۹۳ ترک کننده که ۱ تا ۴ هفته از دوره ترک آنها گذشته، ۳۳ درصد آنها حداقل ۱ بار خوابهایی مربوط به استعمال دخانیات را دیده‌اند. در بیشتر این خوابها، این افراد خودشان را در حال مصرف می‌دیدند و احساسات بسیار شدید منفی مثل، وحشت و اضطراب و گناه به آنها دست می‌داد.همچنین ۹۷ درصد ترک کنندگان تنباکو در مدت استعمال این خوابها را نمی‌دیده‌اند و عمدتاً فقط در دوران ترک مواد این خوابها دیده می‌شده است.این خوابها شفاف‌تر از خوابهای معمول بوده و مهمترین علامت مشترک ترک تنباکو گزارش شده است.


۹ – محرکات بیرونی به رویاها حمله می‌کنند

خیلی از ما فرایندی به نام تداخل خواب را تجربه کرده ایم. مثلاً هنگامی که صدایی را بیرون از عالم خواب شنیده‌ایم، به نحوی با خواب ما تداخل پیدا کرده است. مثالی مشابه این است که وقتی شما به صورت فیزیکی و در واقعیت تشنه هستید، ذهن شما این احساس را با خوابتان تلفیق می‌کند. سپس به صورت مداوم پارچ‌های بزرگ آب را می‌نوشید و خود را سیراب می‌کنید، دقایقی بعد دوباره تشنه می‌شوید و آب می‌نوشید، تشنه می‌شوید … آب می‌نوشید … و این چرخه تا وقتی بیدار می‌شوید تکرار می‌شود تا اینکه در عالم واقعیت آب بنوشید.


۱۰ – طی خواب بدن فلج می‌شود

می خواهید باور کنید یا نه، بدن شما در حقیقت هنگام خواب فلج می‌شود. به نظر می‌رسد این اتفاق از حرکت ناخواسته بدن و به نمایش گذاشتن رویاها جلوگیری می‌کند. بر اساس مقاله خواب در ویکی پدیا : غدد شروع به ترشح کردن هورمونی می‌کنند که به القای خواب کمک می‌کند، نورونها سیگنالهایی را به نخاع می‌فرستند که که باعث آرامش بدن می‌شود و کمی بعد بدن بی حس و فلج می‌شود.

بیشتر بدانید:
- وقتی خروپف می‌کنید، نمی‌توانید خواب ببینید.
- کودکان نوپا تا وقتی به سن ۳ سالگی برسند درباره خودشان خواب نمی‌بینند. آنها عموماً در همان سن تا ۷ یا ۸ سالگی شان کابوسهای بیشتری نسبت به بزرگسالان می‌بینند.
- اگر شما را به طور ناگهانی از خوابی کوتاه بیدار کنند، رویاهای واضح‌تری را نسبت به وقتی که تمام شب را خوابیده اید به یاد می‌آورید.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 13:30 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

يک فوق تخصص آسم و آلرژي با اشاره به شيوع 35 درصدي آسم در تهران، گفت: کاهش يا افزايش شيوع آسم در آينده به سياست‌گذاري‌هاي مسئولان وابسته است.

دکتر مسعود موحدي، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکيتهران و رئيس کميته کشوري آسم و آلرژي گفت: ميانه شيوع آسم در کشور حدود 10 درصد است در جمعيت روستايي شيوع 5 درصدي را شاهد هستيم و در تهران شيوع آسم به 35 درصد هم مي رسد.

وي کاهش يا افزايش شيوع آسم در آينده را به سياست گذاري هاي مسئولان بستگي دارد، افزود: مي توان از مردم با آموزش صحيح و اصولي در کاهش آلاينده ها و آلرژن هاي فضاي بسته کمک گرفت.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي ژنتيک را مهمترين عامل زمينه ساز آسم در کودکان دانست و افزود: بيش از 66 درصد علل ايجاد آسم در کودکان زمينه‌هاي ارثي و ژنتيک است. به نحوي که در دوقلوهاي همسان اگر يکي از آنها دچار آسم شود به احتمال 66 درصد آن قُل ديگر نيز دچار آسم مي شود.

وي ضمن تأکيد بر زمينه‌هاي ارثي، عوامل محيطي را نيز جز علل مؤثر ايجاد آسم دانست و گفت: مهمترين عوامل محيطي ايجاد کننده آسم کودکان مواد حساسيت زا (آلرژن ها)و آلاينده‌ها هستند.

وي آلرژن‌ها را به دو دسته در فضاي بسته و فضاي باز تقسيم کرد و در خصوص آلرژن‌هاي فضاي بسته توضيح داد: حيوانات دست آموز مانند پرندگان، گربه، سگ و اسباب بازي هاي پرز دار که سبب لانه کردن حشرات و بندپايان درميان پرز آن ها مي شود باعث ايجاد آلرژي مي شوند.

اين فوق تخص آسم و آلرژي دود سيگار را شايع ترين آلاينده فضاي بسته معرفي کرد و گفت: تحقيقات نشان داده اگر پدر و مادري استعمال کننده سيگار باشند کودکشان 5/2 درصد بيشتر از هم سالانش در معرض ابتلا به آسم قرار دارد.

دکتر موحدي کپک، قارچ و سوسک ها را از ديگر آلرژن هاي فضاي بسته دانست و گفت: بر اساس مطالعات در ازاي هر يک سوسک که درخانه ديده مي شود 800 سوسک در آن خانه زندگي مي کنند؛ سوسک ها بعد از کشته شدن و زماني که بدنشان به صورت پودر در مي آيد آلرژن هايي را در محيط پراکنده مي کنند.

استفاده از بخور در زمستان ممنوع!
وي در ادامه با رد باور غلط مردم مبني بر استفاده از دستگاه بخور براي جلوگيري از سرماخوردگي اظهار داشت: استفاده از دستگاه بخور باعث مي شود رطوبت محل زندگي به درصد قابل توجهي افزايش يابد و از اين طريق به رشد قارچ ها و کپک ها در محيط خانه کمک کند که اين امر در فضاهاي بسته و آپارتمان هايي که آشپزخانه آن ها اوپن است و بخارات طبخ مواد غذايي نيز وارد محيط منزل مي شود تشديد مي گردد.

رئيس کميته کشوري آسم و آلرژي شومينه را بدترين وسيله گرمازا دانست چرا که رطوبت و گرما را به نحوي در فضا پخش مي کند که شرايط را براي رشد آلرژن ها فراهم مي گرداند.

وي دود ناشي از طبخ مواد غذايي و يا وسايل گرمازا در فصل زمستان و دود ناشي از سرد کردن محيط در تابستان را از عوامل ايجاد کننده آسم در فضاي بسته دانست.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي دود ناشي از اگزوز ماشين ها و کارخانجات و همچنين ذرات معلق از جمله ترکيبات گوگرد، نتيروژن،
CO2 ازون و سرب را از مهم ترين آلاينده هاي فضاي باز دانست.

اين عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران مواد غذايي را از آلرژن هاي مهم آسم کودکان خواند و گفت: حجم بالاي افزودني هاي غذايي مواد خوراکي نامرغوب و تنقلات همچون پفک، چيپس و نوشابه زمينه بروز آسم در کودکان را فراهم مي کند.

وي عوامل شغلي را يکي از فاکتورهاي مهم ايجاد آسم در بزرگسالان دانست و افزود: اعضاي خانواده والديني که مشاغل خاصي دارند و سبب پخش آلاينده ها در محيط خانه مي شوند و يا افرادي که از خانه به عنوان محيط کار استفاده مي کنند پيشتر در معرض آسم قرار دارند.

استفاده از ماسک به شرطها و شروطها!
دکتر موحدي درخصوص استفاده از ماسک براي جلوگيري از ورود آلاينده ها به بدن گفت: ماسک اگر به طور کامل دهان و بيني را بپوشاند به طوري که آلاينده ها و ذرات معلق وارد دستگاه تنفسي نشوند کمک کننده است اما بايد از ماسک هاي فيلتر دار استفاده کرد و لازم است ماسک بيش از يک ساعت بر روي صورت نماند چرا که ذرات و ميکروب هاي مانده بر روي ماسک مي توانند سبب بيماري شوند.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي در ادامه صحبت هاي خود به والدين توصيه کرد در درمان آسم ابتدا به حذف آلرژن ها مبادرت ورزند و افزود: حذف آلاينده‌ها و آلرژن‌ها اولين رکن درمان است؛ خانواده‌ها بايد بسته به نوع و شدت بيماري در معرض آموزش هايي خاص در مورد چگونگي استفاده از دارو و نحوه حذف آلرژن ها قرار گيرند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 1:56 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غیر از ویتامین سی ، محتوی مقدار زیادی "لیکوپن" می باشد. لیکوپن ماده ای است که خطر سرطان های پروستات و تخمدان را کم می کند. محصولات گوجه فرنگی از قبیل: رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و کچاپ نیز ضد سرطان می باشند.

2- کلم بروکلی و دیگر کلم ها

کلم ها غیر از کلسیم، منبع غنی "سولفورافان" هستند. این ماده خطر بروز سرطان های معده ، سینه و پوست را کم می کند. مقدار سولفورافان در کلم بروکلی بیشتر از بقیه کلم هاست.

3- آواکادو

آواکادو، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد. همچنین، منبع خوب بتاکاروتن و آنتی اکسیدان می باشد. مصرف آواکادو برای درمان سرطان کبد و بیماری های کبدی مفید است.

 

4- توت ها

توت ها دارای ماده ای به نام "آنتوسیانین" هستند. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و در مقابل سرطان های روده بزرگ و مری از بدن محافظت می کند.

5-دانه سویا

سویا داری "ایزوفلاون" می باشد. محصولات به دست آمده از سویا مانند توفو، شیر سویا و آجیل سویا نیز دارای این ماده می باشند. این ماده خطر سرطان های سینه، تخمدان و پروستات را کاهش می دهد که این کار را به وسیله محافظت سلول های بدن از اثرات زیان آور استروژن ها انجام می دهد.

6- چای

چای سبز و چای سیاه دارای منبع طبیعی کتچین می باشند. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و از رشد سرطان جلوگیری می کند. همچنین سرطان های کبد، پوست و معده را کاهش می دهد.

7- کدو تنبل

کدو تنبل ، هویج، نارنج، فلفل قرمز و زرد و سیب زمینی شیرین منبع غنی "بتا کاروتن" هستند. این مواد به عنوان آنتی اکسیدان های قوی شناخته شده اند و مصرف مداوم آنها منجر به کاهش انواع مختلف سرطان ها می شود.

 
8- اسفناج

اسفناج دارای "لوتئین"، ویتامین های ایی، سی، آ می باشد . همه این مواد به عنوان آنتی اکسیدان شناخته شده اند. اسفناج سرطان های کبد، ریه، سینه، تخمدان، روده بزرگ و پروستات را از بدن دور می کند.

9- چغندر قرمز

چغندر دارای "فلاوونوئید" می باشد. این ماده به عنوان یک ضد سرطان شناخته شده است. ادرار اشخاص مصرف کننده این چغندر، قرمز رنگ می باشد.

10-هویج

هویج دارای "بتاکاروتن" زیادی می باشد و برای جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا ، پروستات و سینه بسیار مفید می باشد. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

 

11- سیر

مطالعات نشان داده که خانواده پیازها، از قبیل، سیر، موسیر و تره فرنگی، در افراد سالم سلول های سرطان زا را از بین می برند و در بیماران سرطانی، رشد این سلول ها را کُند می کنند. در این رابطه، اثر سیر از همه بیشتر می باشد. به طور کلی، سیر خطر سرطان های معده، روده بزرگ، مری و سینه را کم می کند.
سیر ریز ریز شده را 10 دقیقه قبل از آماده شدن غذا، در غذای خود بریزید تا قدرت مبارزه با سرطان را در بدن خود افزایش دهید.

12- آناناس

آناناس دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد. این میوه، بدن را در برابر سرطان های ریه و سینه حفظ می کند.

 

13- سیب

همانطور که می دانید سیب یک آنتی اکسیدان می باشد. علاوه بر آن، دارای ماده ای به نام کوئرستین می باشد. این ماده خطر سرطان ریه و رشد سلول های سرطان پروستات را کم می کند.

 

14-پرتغال

 

همانطور که می دانید، پرتقال منبع غنی ویتامین سی  است. تحقیقات نشان داده است که، این میوه اثر ضد سرطانی نیز دارد. پرتقال، از سرطان معده و ریه جلوگیری می کند.

15- انگور قرمز

انگور قرمز ماده ای دارد که از فعالیت آنزیمی که مسئول ساخت و رشد سلول های سرطانی است، جلوگیری می کند.

 

16- ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان از رشد سلول های سرطان پروستات جلوگیری می کند. ولی در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا مصرف بیش از اندازه آن، موجب افزایش فشار خون می گردد.

17- قارچ

قارچ، سطح ایمنی بدن را بالا می برد و با سلول های سرطانی می جنگد.

 

18- غذاهای دریایی و روغن ماهی

 

از آنجایی که غذاهای دریایی دارای اسیدهای چرب امگا 3 می باشند، روی سوخت و ساز سلول ها اثر دارند و مصرف اسیدهای چرب اشباع را کم می کنند. مصرف روزانه ی این غذاها، قوی ترین و موثرترین اسلحه برای مبارزه با سرطان ها می باشد و سرطان هایی از قبیل، روده بزرگ، پروستات و سینه را از بین می برند.

19- مویز

دارای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و ویتامین E می باشد. مویز ضد سرطان، درمان کننده سرطان، درمان کننده بیماری های قلبی و پایین آورنده فشار خون است و برای نرمی و انعطاف پذیری رگ ها بسیار مفید می باشد.

20- زردچوبه

زردچوبه از سرطان های معده و روده بزرگ جلوگیری می کند. همچنین تعداد سلول های سرطانی را کم می کند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 1:39 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

d128f915e954ca7ea126159486e82d3b دليل افسردگي زودتر خانم‌ها نسبت به آقايان

افسردگی بیماری قرن حاضر و مشکل خیلی از افراد است؛  مشکلی که ممکن است قسمت بیشتری از عمر هر کس را بگیرد. کتاب های علمی مختلفی در بازار موجود است که تلاش می کند به تمام این پرسش ها جواب دهد ولی گاهی آنقدر سنگین و پیچیده هستند که نمی توان ار آن چیزی فهمید .این مطلب خلاصه ای‌است از کتاب   از «الف» تا «ی» افسردگی که تمام سوالات در این زمینه را خیلی ساده و با زبانی روان پاسخ می دهد.مولف این کتا ب دکتر محمد کیاسالار است که با پشتوانه پزشکی و علمی به این ابهامات پاسخ داده اند.گزیده‌ای از مطالب این کتاب را بخوانید.


 

این‌که می‌گویند خانم‌ها خیلی بیشتر از آقایان افسرده می‌شوند درست است؟

بله،‌ خانم‌ها دو برابر آقایان افسرده می‌شوند و کار، کار هورمون‌هاست؛ از زایمان گرفته تا قاعدگی و یائسگی، همه و همه هورمون‌های زنان را کم و زیاد می‌کنند و آن‌ها را هل می‌دهند سمت افسردگی.  این داستان هر ماه، ۳ تا ۵ روز مانده به شروع عادت ماهانه آغاز می‌شود و تا ۳-۲ روز بعد از شروع قاعدگی هم ادامه پیدا می‌کند. در این روزها دلشوره می‌گیرند، زودرنج می‌شوند، خواب و خوراک‌شان به هم می‌ریزد و بی‌حوصلگی کلافه‌شان می‌کند.
شاید این ۸-۷ روز در طول ماه خیلی به چشم نیاید ولی با یک حساب سرانگشتی خواهید دید این روزها  در طول سال می‌شود ۸۴ تا ۹۶ روز، نزدیک به ۳ ماه در سال، آیا این زیاد نیست؟

این مشکل، مشکل چنددرصد از زنان است؟

متاسفانه در ایران، آمار دقیقی از این مسئله نداریم اما کتاب‌ها و منابع آمریکایی می‌نویسند ۴۰ تا ۶۰ درصد زنان ۱۲ تا ۵۰ ساله این کشور و شاید هم با همین درصد،‌ خانم‌های دیگر کشورها، هرماه با این مشکل دست به گریبانند.  مشکل وقتی غم‌انگیزتر می‌شود که می‌بینیم پزشکان می‌گویند این مشکل درمان طبی دارد و از طرف دیگر خانم‌ها،‌ دنبال درمان طبی این مشکل نمی‌روند.

چه دلیلی باعث می‌شود که خانم‌ها راضی می‌شوند هرماه این دوران هرچند کوتاه را با افسردگی سپری کنند؟

واقعا هیچ دلیل موجهی وجود ندارد، مشکل اینجاست که خیلی از خانم‌ها تصور می‌کنند این وضعیت، یک وضعیت طبیعی است که باید حول و حوش روزهای قاعدگی‌شان اتفاق بیفتد و آن‌ها باید تحمل کنند.
این طرز فکر مثل این است که کسی یک دندان خراب در دهانش داشته باشد و به جای درمان بگوید، بالاخره بیشتر مردم یک دندان خراب در دهان‌شان هست. اگر از روان‌پزشکان بپرسید، می‌گویند؛ «‌حتی اگر قرار است فقط یک روز از عمرتان را افسرده زندگی ‌کنید، بهتر است به فکر چاره باشید که آن یک روزتان هم خالی از افسردگی باشد.»

برای خلاص شدن از شر این مشکل چه باید کرد؟

روان‌پزشکان و متخصصان تغذیه راه‌حل‌های زیادی برای رهایی از مشکل دارند. محققان می‌گویند رژیم غذایی بیشتر خانم‌ها شبیه یکدیگر است، یعنی بیشترشان عاشق فست‌فود، سیب‌زمینی سرخ شده، ماکارونی، برنج، چیپس، نوشابه‌های گازدار، شیرینی و شکلات هستند و معمولا برای حفظ تناسب اندام‌شان گاهی، یک وعده غذایی را کاملا حذف می‌کنند و طبیعتا در وعده‌های بعدی، جبران می‌کنند! اگر شما هم از این دسته خانم‌ها هستید بدانید که در این روزها باید بیشتر میوه و سبزی بخورید و کمتر سراغ غذاهای آماده، شیرینی، شکلات، چای و قهوه بروید. به همین سادگی، تاثیر تغذیه را دست کم نگیرید!


d00a624c4ffde6230eb092a5941862ac دليل افسردگي زودتر خانم‌ها نسبت به آقايان
منوی ضدافسردگی

آیا نوع تغذیه می‌تواند روی خلق و خو تاثیر داشته باشد؟

بله، اصلا فکر نکنید غذا بی‌تاثیر است. اسیدآمینه تریپتوفان، پیش‌ساز سروتونین است، سوخت مغزی که در بیماران افسرده کاهش پیدا می‌کند.
این اسیدآمینه در گوشت و لبنیات به میزان زیادی وجود دارد و کمبود این ماده می‌تواند روند افسردگی را تشدید کند.
ویتامین B6 هم همین ویژگی را دارد یعنی کاهش آن هم می‌تواند زمینه‌ساز بروز افسردگی شود.  شاید فکر کنید توصیه به تغذیه مناسب، کلیشه‌ای باشد ولی واقعیت این است که این توصیه اثر دارد.  متخصصان تغذیه می‌گویند: «زیاد آب بنوشید چون کم آبی بدن، آدم را سست و کسل می‌کند.»
در طول یک روز از همه گروه‌های موادغذایی استفاده کنید و مصرف مواد محرک را به حداقل برسانید به خصوص قهوه که یک فنجان بیشتر در روز توصیه نمی‌شود.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 17:53 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

سونا و حمام بخار خشک که از یک سنت دیرینۀ فنلاندی ریشه می گیرد، شهرت و محبوبیت زیادی در کشورهای صنعتی به دست آورده است. اما واقعاً فواید و مضرات سونا برای سلامتی، برای تمام سنین را می شناسید؟

درحالی که حمام یا حمام ترک (حمام بخار مرطوب) از جنوب اروپا آمده است، سونا یا حمام گرم و خشک از اروپای شمالی می آید. اگر سونا در فرانسه رایح است دلیلش یک سنت جهانی  و قدیمی است. برای بهره بردن از یک سونای امن و سالم، باید یک سری از عوارض جانبی و یک سری از فواید سونا را در خاطر داشته باشید.

فواید سونا
علی رغم ترشحات غیرقابل اغماض غدد درون ریز و واکنش های فوری و سریعی که سیستم قلب و عروق  (گرما جریان خون را بیشتر کرده، ضربان قلب را بالا می برد) از خود نشان می دهند، سونا عموماً برای همۀ سنین، از خردسال تا بزرگسال قابل تحمل است. طبق تحقیقات بیشمار علمی، سونای منظم برای سلامتی خطری ندارد، حتی بالعکس شستشو و پاک شدن، آرامش و آسایش را برای شخص به ارمغان می آورد، به علاوه سیستم دفاعی طبیعی بدن را نیز تقویت می کند، خصوصاً این که برای مبارزه با استرس و بیماری ها، سیستم گردش خون را  به حرکت می اندازد وپوست را نیز تقویت می کند.

سونای منظم در دراز مدت، تأثیرات خاصی دارد:
برخلاف آنچه که تصور می شود، سونا برای کنترل تنفس کسانی که مبتلا به فشارخون هستند و همچنین توان بخشی و دوره نقاهت بعد از سکتۀ قلبی مفید است؛

سونا همچنین می تواند برای بیماران مبتلا به آسم وبرونشیت مزمن نیز مفید باشد؛
سونا برای رماتیسم های التهابی (آرتروز،  پلی آرتروئید رماتوئید)، دردهای مفصلی، کشیدگی ماهیچه ها و فیبرومیلاژیا نیز اثر بخش است؛

در بعضی موارد عفونت های پوستی مانند پسوریازیس نیز، سونا مؤثر و درمانگر است. (سونا از خشک شدن پوست جلوگیری می کند). درعوض ممکن است عرق کردن برخی موارد اگزما یا درماتیت آتوپیک (درماتیت آتوپیك عبارت است از یك بیماری التهابی مزمن پوست كه غالباً با سایر  بیماریهای آلرژیك مثل آسم یا تب یونجه كه دستگاه تنفسی را درگیر میكنند همراه است) را تشدید کند. 

عوارض جانبی سونا کدامند؟
سونا برای افراد مبتلا به این بیماری ها می تواند خطرناک باشد: آنژین ناپایدار، سکتۀ قلبی وتنگی شدید دریچه آئورت. در بسیاری از موارد، در بیماری عروق کرنر، به شرطی که شرایط بیماری ثابت باشد، و در بیماری نکروز میوکارد، در شرایطی که بیماری کهنه باشد، سونا بی خطر است.  

به ندرت پیش می آید که شخصی (بدون مصرف مشروبات الکلی) در طول مدت سونا  با سکتۀ قلبی یا مرگ آنی مواجه شود. با اینحال به غیر از بیماری های شناخته شدۀ شدید ( مثل سرطان، بلافاصله بعد از انفارکتوس میوکارد، یا عفونت های شدید مانند سرماخوردگی یا برونشیت) بیشتر مردم عادی می توانند بدون هیچ خطری به سونا روی آورند و از فواید آن بهره مند شوند. به خاطر داشته باشید که مصرف برخی داروها مانندداروهای فشارخون قبل از ورود به سونا ممکن است عوارض جانبی جدی برای فرد به همراه داشته باشد.

مصرف الکل قبل از سونا اکیداً ممنوع
مصرف مشروبات الکلی از بدترین دشمنانی است که می تواند وجود داشته باشد، چرا که افت فشار خون را تشدید می کند و باعث بروز مشکلاتی نظیر اختلال در ضربان قلب و درنتیجه ایست قلبی می شود. بنابراین ممنوعیت نوشیدن الکل از ابتدایی ترین و اصلی ترین موارد قبل از ورود به سونا است!

آیا سونا لاغر میکند؟
برخلاف تصورات عامه، سونا رفتن منظم باعث لاغری نمی شود. این درست است که استفاده از سونا  آب بدن را ( و نه چربی را) به شکل عرق کاهش می دهد، اما این مایعات از دست رفته سریعاً با نوشیدن آب دوباره جذب بدن می شوند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 17:6 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

این گزارش حاکی است در این ماجرا زن مذکور در حالی که از ترس بر خود می لرزید به سمت پیاده رو هدایت شد در این هنگام رهگذران به دور وی حلقه زدند و پس از آن که برای کاهش استرس وی مقداری آب به او دادند، از وی سوالاتی در مورد چگونگی ماجرا پرسیدند و در همین هنگام نیز یکی از شهروندان موضوع را به پلیس اطلاع داد.
خراسان: یک تاکسی تلفنی که مدیر آن با یک مسافر زن ۴۶ ساله درگیر شده بود صبح دیروز از سوی مراجع انتظامی پلمب شد.

در عصر روز نهم خرداد ماه جاری صدای فریاد و کمک خواستن زنی در ابتدای بولوار باهنر(جنب کوی پردیس دانشگاه فردوسی) مردم و رهگذران را به محل کشاند، مشاهدات خبرنگار ما که در صحنه حضور داشت حاکی از آن بود که راننده یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ با زنی که بعد مشخص شد مسافر وی بوده است درگیر شده است.

در این درگیری راننده آژانس زن مذکور را مورد فحاشی خود قرارداد و هنگامی که مسافر یاد شده با فریاد نسبت به اقدام او اعتراض کرد وی با مشت ضرباتی را بر بدن مسافر خود وارد آورد. به دنبال این اقدام جمعیت حاضر در محله سعی در آرام کردن مسافر و دور کردن راننده داشتند اما راننده پراید، هم چنان به تهدیدهای خود ادامه و مسافر خود را مورد فحاشی قرار داد.

رهگذران با دیدن این صحنه متاثر گشته و مانع حرکت راننده مذکور که قصد داشت پس از این اقدام از محل متواری شود، شدند یکی از جوانان حاضر در محل حادثه نیز که با دیدن این صحنه قصد کتک کاری را داشت با جلوگیری افراد دیگر رو به رو شد.

این گزارش حاکی است در این ماجرا زن مذکور در حالی که از ترس بر خود می لرزید به سمت پیاده رو هدایت شد در این هنگام رهگذران به دور وی حلقه زدند و پس از آن که برای کاهش استرس وی مقداری آب به او دادند، از وی سوالاتی در مورد چگونگی ماجرا پرسیدند و در همین هنگام نیز یکی از شهروندان موضوع را به پلیس اطلاع داد.

زن مذکور گفت: من یکی از مشترکان تاکسی تلفنی مذکور هستم و بارها سایر رانندگان آژانس مرا به مقصد رسانده اند اما امروز ملاحظه کردم که مدیر آژانس برای انتقال من به مقصدم در میدان استقلال آمده است.

وی افزود: در بین راه در حالی که با تلفن مشغول صحبت با دخترم که در شهر دیگری دانشجوست، بودم، راننده آژانس از من سوالاتی در مورد این که از کدام مسیر بروم، پرسید ولی من حواسم به تلفن بود و حرف های او را نشنیدم و پاسخی به وی ندادم که نامبرده از این اقدام من ناراحت شد و شروع به گفتن حرف های بی ربط کرد.

من هم در پاسخ وی گفتم: «آقا من چه می دانم از کدام مسیر بروید، من می خواهم به مقصد برسم و شما راننده اید و بهتر می دانید از کدام مسیر بروید، بنابراین نباید از من سوال کنید» و هم چنین به وی گفتم که «من اصلا سوال های شما را متوجه نشدم و قصد بی احترامی به شما را نداشتم که این قدر عصبانی شده اید».

وی گفت: در این هنگام راننده آژانس با حرف های بی ربط و رکیک مرا مورد خطاب قرار داد و سپس خودرو را از مسیر اصلی در بولوار وکیل آباد منحرف کرد و در حالی که مقصد من میدان استقلال بود وی وارد بولوار باهنر شد که من با دیدن این صحنه در اتومبیل را باز کرده و با فریاد از مردم کمک طلبیدم اما او هم چنان به راه خود ادامه می داد و من که ترسیده بودم با کیفم ضربه ای برای متوقف کردن خودرو به وی زدم اما موفق نشدم.

در این هنگام یک اتومبیل که ۳ سرنشین داشت با مشاهده صحنه به جلوی خودروی مدیر آژانس پیچید و او را مجبور به توقف کرد. من نیز فوری سوئیچ را از روی خودرو برداشتم تا راننده فرار نکند که در این هنگام وی دست مرا به شدت گاز گرفت و ضربه ای با مشت به من زد که پس از آن حالم بد شد و مردم مرا به سمت پیاده رو هدایت کردند و پس از آن که مقداری آب به من دادند، حالم اندکی بهتر شد.

در همین حین نیز یکی از شهروندان موضوع را به پلیس اطلاع داد. وقتی مردم از راننده علت ماجرا را پرسیدند وی برخی حرف ها را به مسافر خود نسبت داد.ادامه گزارش حکایت از آن دارد که پس از این اقدام و به دنبال حضور پلیس پرونده ای در این زمینه تشکیل شد و موضوع در دستور کار قضایی قرار گرفت و اداره اماکن فرماندهی نیروی انتظامی نیز بررسی های خود را بر روی این پرونده انجام داد و در نهایت دیروز صبح آژانس مربوطه را پلمب کرد. پس از پلمب تاکسی تلفنی مذکور، خبرنگار خراسان به محل رفت که با پلمب آژانس مواجه شد، در مقابل آژانس مذکور هیچ خودرو و راننده ای وجود نداشت و وقتی از کسبه محل سراغ رانندگان را گرفتیم گفتند که اکثر آن ها در ابتدای بولوار خودروهای خود را پارک کرده و روی چمن ها نشسته اند. یکی از رانندگان در گفت وگو با خبرنگار ما در مورد علت پلمب اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: صبح سرویس رفته بودم و وقتی بازگشتم در کمال تعجب مشاهده کردم که آژانس پلمب شده است.

راننده دیگر که بازنشسته می باشد نیز ضمن ابراز بی اطلاعی از موضوع وقتی از وی درباره مسافر یاد شده پرسیدم، پاسخ داد: تا به حال چند بار وی را به مقصد رسانده ام و از وی هیچ مورد و اعتراضی ندیده ام. راننده دیگری نیز گفت: اگرچه باید با فرد خاطی برخورد شود اما پلمب این آژانس ضربه ای به ما رانندگان وارد کرد چرا که اکثر ما قسط و قرض داریم و با پلمب آژانس نمی توانیم پاسخگوی قرض های خود باشیم.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 16:59 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

106329 زنی با مارهای دست‌ آموز خود كشته شد

تابناک:رییس دپارتمان اورژانس ایالت نیویورک آمریکا دراین‌باره به رسانه‌های رسمی این کشور عنوان کرد: جنازه این زن که ۵۶ سال سن داشت توسط نامزدش در آپارتمان محل سکونتش یافت شد.

این مقام مسئول دپارتمان اورژانس ایالت نیویورک در ادامه به روزنامه دیلی‌میل خاطرنشان کرد: هنگامی که جسد این زن یافت شد، ده‌ها ماری که او از آنها نگهداری می‌کرد در اطرافش می‌خزیدند. همچنین علت مرگ وی ورود سم ناشی از گزش یکی از مارهای مامبا اعلام شده است.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی ایالت نیویورک در محل سکونت این زن ۵۶ ساله قفسی با حدود ۷۵ مار مامبا یافت شد. علاوه بر این، این مارها که از پرسرعت‌ترین خزندگان جهان در نوع خود هستند تاچهار متر هم قد می‌کشند و سم آن‌ها می‌تواند در عرض ۲۰ دقیقه قربانی را از پای درآورد.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 16:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

پسر دانشجو وقتی با جواب رد از سوی همکلاسی مورد علاقه‌اش مواجه شد امروز در حالی که نقاب به صورت بسته بود دختر جوان را روی پل عابر پیاده در حوالی دانشگاه علامه طباطبایی با ضربات چاقو به قتل رساند.

 

به گزارش جوان ظهر امروز با فریادهای دلخراش دختر جوانی که درحال عبور از روی یک پل عابر پیاده در نزدیکی پل مدیریت بود، مردم سراسیمه خود را به او رسانده و متوجه شدند پسر جوانی در حالی که صورت خود را با نقاب بسته است با ضربات مرگبار چاقو او را هدف قرار داده است. پسر جوان با دیدن مردم پس از آنکه خودش را به خیابان رساند، قصد فرار داشت اما در حلقه مردم گرفتار شد و با ضربه ای که یکی از رهگذاران به او زد دستگیر شد. با تلاش مردمی دختر جوان که با بیش از ۴۰ ضربه چاقو مجروح شده بود به بیمارستان پارسیان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت اما تلاش برای نجات او ثمری نداشت و او بر اثر شدت جراحت تسلیم مرگ شد. در جریان تحقیقات مشخص شد متهم و مقتول -کوشا و مهسا ۲۲ ساله – دانشجوی رشته ادبیات در دانشگاه علامه طباطبایی بودند . کوشا چند بار از مهسا خواستگارری کرده بود و زمانی که با جواب رد مواجه شد، کینه مهسا را به دل گرفت و روز حادثه پس از تعقیبش از دانشگاه کینه مهسا را به دل گرفت و روز حادثه پس از تعقیب او را مورد هدف قرار داد.

 


nf00174754 1 جزییات قتل دختر دانشجو زیر پل مدیریت + عکس

 


 

قاضی رسولی به عنوان بازپرس کشیک قتل هم پس از اطلاع از حادثه خودش را به بیمارستان رساند. قاضی پرونده پس از رویت جسد برای تحقیق از متهم پرونده راهی کلانتری ونک شد. علی صادقی نگهبان پل در محل حادثه به خبرنگار ما گفت: من مشغول کارم بودم که متوجه دو دختر شدم که در حال عبور از روی پل بودند. ناگهان پسر جوانی در حالی که نقاب به صورت داشت و چاقوی بزرگی در دست گرفته بود ازپشت سر به یکی از آنها حمله کرد و بعد ا ز زدن چند ضربه چاقو روی سینه‌اش نشست و شروع به زدن ضربات چاقو کرد. ما با پلیس تماس گرفتیم اما مأموران پلیس خیلی دیر رسیدند. ماموران اورژانس هم نرسیدند و مجبور شدیم او را با وانت به بیمارستان پارسیان ببریم.

 

یکی از بستگان مقتول در بیمارستان به خبرنگار ما گفت: مهسا دانشجوی ممتازی بود که امروز برای دیدن نمرات امتحانی‌اش به همراه یکی از همکلاسی‌هایش به دانشگاه رفته بود.
قاضی امیرآبادی سرپرست دادسرای جنایی مرکز به خبرنگار ما گفت: همکلاسی مهسا نیز در حالی تلاش می‌کرد دوست خود را نجات دهد از سوی ضارب مورد حمله قرار گرفت و با ضربه چاقو مجروح شد که در حال حاضر در بیمارستان بستری است. متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده از سوی کارآگاهان در جریان است. او به خانواده‌ها هشدار داد با مراقبت از فرزندان خود بحران‌های جوانی آنها را مدیریت کنند.

 

اعضای وبلاگ تخصصی اکسیژن این حادثه تلخ و دردناک را محکوم کرده و برای خانواده ی مهسا وبازماندگان او از درگاه خداوند یکتا صبر طلب می کنند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 5:5 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

در زمان ها ی گذشته ، پادشاهی تخته سنگ را در وسط جاده قرار داد و برای این كه عكس العمل مردم را ببیند خودش را در جایی مخفی كرد. بعضی از بازرگانان و ندیمان ثروتمند پادشاه بی تفاوت از كنار تخته سنگ می گذشتند. بسیاری هم غرولند می كردندكه این چه شهری است كه نظم ندارد. حاكم این شهر عجب مرد بی عرضه ای است و ... با وجود این هیچ كس تخته سنگ را از وسط برنمی داشت . نزدیك غروب، یك روستایی كه پشتش بار میوه و سبزیجات بود ، نزدیك سنگ شد.
بارهایش را زمین گذاشت و با هر زحمتی بود تخته سنگ را از وسط جاده برداشت و آن را كناری قرار داد. ناگهان كیسه ای را دید كه زیر تخته سنگ قرار داده شده بود ، كیسه را باز كرد و داخل آن سكه های طلا و یك یادداشت پیدا كرد. پادشاه در ان یادداشت نوشته بود : " هر سد و مانعی میتواند یك شانس برای تغییر زندگی انسان باشد.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 3:17 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

مرد جوانی ،از دانشکده فارغ التحصیل شد . ماهها بود که ماشین اسپرت زیبایی ، پشت شیشه های یک نمایشگاه به سختی توجهش را جلب کرده بود واز ته دل آرزو می کرد که روزی صاحب آن ماشین شود . مرد جوان از پدرش خواسته بود که

 

برای هدیه فارغ التحصیلی ، آن ماشین را برایش بخرد . او می دانست که پدر توانایی خرید آن را دارد . بالا خره روز

 

فارغ التحصیلی فرا رسید و پدرش او را به اطاق مطالعه خصوصی اش فرا خواند و به او گفت : من از داشتن پسر خوبی مثل توبینهایت مغرور وشاد هستم و تو را بیش از هر کس دیگری در دنیا دوست دارم . سپس یک جعبه به دست او داد . پسر

 

کنجکاو ولی نا امید، جعبه را گشود ودر آن یک انجیل زیبا ، که روی آن نام او طلا کوب شده بود ،یافت . با عصبانیت ،

 

فریادی بر سر پدر کشید و گفت : با تمام مال ودارای که داری ، یک انجیل به من می دهی ؟ کتاب مقدس را روی میز گذاشت

 

وپدر را ترک کرد . سالها گذشت و مرد جوان در کار و تجارت موفق شد . خانه زیبایی داشت و خانواده ای فوق العاده.


یک روز به این فکر اقتاد که پدرش ، حتما خیلی پیر شده وباید سری به او بزند . از روز فارغ التحصیلی دیگر او را ندیده بود.اما قبل از اینکه اقدامی بکند ، تلگرامی به دستش رسید که خبر فوت پدر در آن بود و حاکی ازاین بود که پدر تمام اموال خود را به او بخشیده است . بنابراین لازم بود فورا خود را به خانه برساند وبه امور رسید گی نماید . هنگامی که به خانه پدر رسید ، در قلبش احساس غم و پشیمانی کرد . اوراق وکاغذ های مهم پدر را گشت و آنها را بررسی نمود ودر آنجا ، همان انجیل قدیمی را باز یافت در حالی که اشک می ریخت انجیل را باز کرد وصفحات آن را ورق زد وکلید یک ماشین را پشت

 

جلد آن پیدا کرد . در کنار آن ،یک برچسب با نام همان نمایشگاه که ماشین مورد نظر او را داشت ، وجود داشت .

 

روی برچسب تاریخ روز فارغ التحصیلی اش بود وروی آن نوشته شده بود :تمام مبلغ پرداخت شده است .

 

چند بار در زندگی دعای خیر فرشتگان و جواب مناجاتهایمان را از دست داده ایم فقط برای اینکه به آن صورتی که انتظار داریم رخ نداده اند .

 

 

  فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

 


 

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 2:56 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

                             

 

 

یکشنبه بود و طبق معمول هر هفته

 

رزی ، خانم نسبتا مسن محله ، داشت از  کلیسا برمیگشت …

 

در همین حال نوه  اش از راه رسید و با کنایه بهش گفت :

 

مامان بزرگ ، تو مراسم امروز ،  پدر روحانی براتون چی موعظه  کرد ؟!

 

خانم پیر مدتی  فکر کرد و سرش رو تکون داد و گفت :

 

عزیزم ، اصلا یک کلمه اش رو هم  نمیتونم به یاد بیارم  !!!

 

نوه پوزخند ی زد و بهش گفت :

 

تو که چیزی یادت نمیاد ، واسه چی هر هفته همش میری کلیسا ؟!!

 

مادر بزرگ تبسمی بر لبانش نقش بست .

 

خم شد سبد نخ و کامواش رو خالی کرد و داد دست نوه و گفت :

 

عزیزم  ممکنه  بری اینو از حوض پر آب کنی و برام بیاری ؟!

 

نوه با تعجب پرسید :  تو این سبد ؟ غیر ممکنه

 

با این همه شکاف و درز داخل سبد  آبی توش بمونه !!!

 

رزی در حالی که تبسم بر لبانش بود اصرار کرد  : لطفا این کار رو انجام بده عزیزم

 

دخترک غرولند کنان و در حالی که مادربزرگش رو تمسخر میکرد

 

سبد رو برداشت  و رفت ، اما چند لحظه بعد ، برگشت  و با لحن پیروزمندانه ای گفت :

 

من میدونستم که امکان پذیر نیست ، ببین حتی یه قطره آب هم ته سبد نمونده !

 

مادر بزرگ سبد رو از دست نوه اش گرفت و با دقت زیادی وارسیش کرد گفت :

 

آره ، راست میگی اصلا آبی توش نیست

 

اما بنظر میرسه سبده تمیزتر شده ، یه نیگاه بنداز …!

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 2:43 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 زن جوانی در سالن فرودگاه منتظر پروازش بود. چون هنوز چند ساعت به پروازش باقی مانده بود، تصمیم گرفت برای گذراندن وقت کتابی خریداری کند. او یک بسته بیسکوئیت نیز خرید و بر روی یک صندلی نشست و در آرامش شروع به خواندن کتاب کرد.

مردی در کنارش نشسته بود و داشت روزنامه می‌خواند. وقتی که او نخستین بیسکوئیت را به دهان گذاشت، متوجه شد که مرد هم یک بیسکوئیت برداشت و خورد. او خیلی عصبانی شد ولی چیزی نگفت. پیش خود فکر کرد : بهتر است ناراحت نشوم. شاید اشتباه کرده باشد.

ولی این ماجرا تکرار شد. هر بار که او یک بیسکوئیت برمی‌داشت، آن مرد هم همین کار را می‌کرد. اینکار او را حسابی عصبانی کرده بود ولی نمی‌خواست واکنشی نشان دهد. وقتی که تنها یک بیسکوئیت باقی مانده بود، پیش خود فکر کرد : حالا ببینم این مرد بی‌ادب چکار خواهد کرد؟ مرد آخرین بیسکوئیت را نصف کرد و نصف دیگرش را خورد. این دیگه خیلی پرروئی می‌خواست! زن جوان حسابی عصبانی شده بود.

در این هنگام بلندگوی فرودگاه اعلام کرد که زمان سوار شدن به هواپیماست. آن زن کتابش را بست، چیزهایش را جمع و جور کرد و با نگاه تندی که به مرد انداخت از آنجا دور شد و به سمت دروازه اعلام شده رفت. وقتی داخل هواپیما روی صندلی‌اش نشست، دستش را داخل ساکش کرد تا عینکش را داخل ساک قرار دهد و ناگهان با کمال تعجب دید که جعبه بیسکوئیتش آنجاست، باز نشده و دست نخورده!

خیلی شرمنده شد! از خودش بدش آمد ... یادش رفته بود که بیسکوئیتی که خریده بود را داخل ساکش گذاشته بود. آن مرد بیسکوئیت‌هایش را با او تقسیم کرده بود، بدون آن که عصبانی و برآشفته شده باشد! در صورتی که خودش آن موقع که فکر می‌کرد آن مرد دارد از بیسکوئیت‌هایش می‌خورد خیلی عصبانی شده بود. و متاسفانه دیگر زمانی برای توضیح رفتارش و یا معذرت‌خواهی نبود.

چهار چيز است که نمي‌توان آن‌ها را بازگرداند...

  1. سنگ ... پس از رها کردن!
  2. حرف ... پس از گفتن!
  3. موقعيت... پس از پايان يافتن!
  4. و زمان ... پس از گذشتن!

 

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 2:10 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

 

 

عضو پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بلوغ زودرس باعث می شود فرآیند رشد زودتر متوقف شود و در نهایت طول قد افرادی که دچار بلوغ زودرس می شوند، کوتاه بماند.

محمدرضا مهاجری تهرانی در گفت وگو با فارس ضمن تشریح عوامل بلوغ گفت: در بلوغ زودرس، پیدا شدن صفات ثانویه در پسرها زودتر از ۹ سالگی و دخترها کمتر از ۸ سالگی است. آشکار نشدن علائم بلوغ در پسرها تا ۱۴سالگی و در دخترها تا ۱۳سالگی را بلوغ دیررس می خوانیم که عوامل این دو مورد باید بررسی و درمان شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بلوغ تحت تأثیر ترشحات هورمون های غده هیپوفیز است. این غده نیز تحت تاثیر مغز یا غده هیپوتالاموس است. ساعت بیولوژیک بدن به نحوی تنظیم شده که حوالی سن بلوغ فعال می شود و هورمون هایی ترشح می کند که باعث می شود غدد جنسی وارد دوران بلوغ شوند و ما صفات ثانویه را بعد از بلوغ در دختران و پسران شاهد باشیم.

وی شناسایی شرایط زمینه ای بلوغ زودرس و دیررس را مهم ارزیابی کرد و افزود: شرایط متفاوتی باعث ایجاد اختلال در تنظیم سن بلوغ می شود که از دلایل عمده آن می توان به بیماری های هورمونی، بیماری های غدد هیپوفیز، هیپوتالاموس، کم کاری غده تیروئید یا ترشحات و فعالیت زودهنگام غدد جنسی اشاره کرد.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ شنبه 16 / 4برچسب:, ] [ 20:21 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

3 موز بخورید، سکته نکنید!

خوردن 3 عدد موز در روز شما را در برابر سكته مغزي واكسينه مي‌كند.

پزشكان انگليسي و ايتاليايي دريك مطالعه مشترك دريافتند كه خوردن 3 عدد موز در روز شما را در برابر سكته مغزي واكسينه مي‌كند.

به گزارش ايسنا، اين پزشكان در آزمايشات جديد خود متوجه شدند كه خوردن يك عدد
موز همراه با صبحانه، يك عدد با ناهار و يك موز ديگر به هنگام عصر پتاسيم مورد نياز بدن شما را تامين كرده و به همين دليل احتمال تشكيل لخته‌هاي خوني در مغز را تا حدود 21 درصد كاهش مي‌دهد.

اين يافته تاييد مي‌كند كه پيشگيري از هزاران مورد
سكته مغزي با مصرف ساير مواد غذايي غني از پتاسيم مثل اسفناج، مغز خشكبار، شير، ماهي و عدس امكانپذير ست.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، در اين مطالعه پزشكان اطلاعات حاصل از 11 بررسي مختلف را مورد بازبيني و تجزيه و تحليل قرار دادند. اين آزمايشات تاييد كرد كه مصرف حدود 1600 ميلي گرم پتاسيم در روز كافي است تا خطر احتمال
سكته مغزي
را بيش از يك پنجم كاهش دهد.

اين يافته حاصل مطالعات متخصصان دانشگاه وارويك در انگليس و دانشگاه ناپلس در ايتاليا است و شرح آن در مجله كالج كارديولوژي آمريكا به چاپ رسيده است.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

 

[ شنبه 16 / 4برچسب:, ] [ 20:2 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

مردي مشغول تميز کردن ماشين نوي خودش بود. ناگهان پسر 4 ساله اش سنگي برداشت و با آن چند خط روي بدنه ماشين کشيد. مرد با عصبانيت دست پسرش را گرفت و چندين بار به آن ضربه زد. او بدون اينکه متوجه باشد، با آچار فرانسه اي که در دستش داشت، اين کار را مي کرد!

 

در بيمارستان، پسرک به دليل شکستگي هاي متعدد، انگشتانش را از دست داد.

 

وقتي پسرک پدرش را ديد، با نگاهي دردناک پرسيد:

«کي انگشتانم دوباره رشد مي کنند؟!

مرد بسيار غمگين شد و هيچ سخني بر زبان نياورد. او به سمت ماشينش برگشت و از روي عصبانيت چندين بار با لگد به آن ضربه زد. در حالي که از کرده خود بسيار ناراحت و پشيمان بود، جلوي ماشين نشست و به خط هايي که پسرش کشيده بود نگاه کرد. پسرش نوشته بود:

 

 

 

 

«دوستت دارم بابايي»
 

روز بعد آن مرد خودکشي کرد!

 


عصبانيت و دوست داشتن هيچ حد و حدودي ندارند. دومي را انتخاب کنيد تا يک زندگي زيبا و دوست داشتني داشته باشيد. اين را نيز به ياد داشته باشيد که:


وسايل براي استفاده کردن هستند و انسانها براي دوست داشتن. اما مشکل جهان امروز اين است که انسانها مورد استفاده واقع مي شوند و به وسايل عشق ورزيده مي شود.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

 

[ شنبه 16 / 4برچسب:, ] [ 19:2 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

بیهوشی در حین عمل جراحی پلاستیک سبب عواقب خطرناک نیست
ایسکانیوز ـ طبق آخرین تحقیقات مشخص شد طول زمان بیهوشی درحین عمل جراحی پلاستیک بر روی صورت افراد هیچ ارتباطی با عواقب خطرناک پس ازعمل جراحی ندارد.
به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز به نقل از مجله science، پس از چندین مورد مرگ ناشی از عمل جراحی پلاستیک محققان به این فکر افتادند تا علت این رویه ادامه‌دار را کشف کنند و در میان ایالت پنسیلوانیا و تونس پزشکان دستور دادند تاعمل‌های جراحی پلاستیک بیش از زمان چهارساعت بر روی مراجعین صورت گیرد. در پی این تصمیمات برخی از پزشکان اعلام کردند جمع‌آوری اطلاعات به منظور درک علت از طریق این روش غیر ممکن است و اطلاعات کمی به دست می‌آید و مساله مهم تشخیص علت عواقب خطرات است زیرا تمام صورت به عنوان یک واحد مجزا احتیاج به روندهای متعدد و عمل جراحی کامل دارد.    

                                                
به همین منظور 1200 بیمار که تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته بودند مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن بود که هیچ‌گونه مرگی در میان بیماران در روز بعد از عمل جراحی اتفاق نیفتاد و صرف نظر از زمان بیهوشی عوارض بعد از عمل جراحی در همه آنها مشابه بود، همچنین پزشکان طی تحقیقات اعلام کردند بیمارانی که مدت زمان کوتاه‌تری را در حین عمل جراحی بیهوشی باشند عواقب خطرناک‌تری را به دنبال خواهد داشت.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ جمعه 15 / 4برچسب:, ] [ 13:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

 

 

انگشت شماره 1

 

اين انگشت نماد مسايل مادي و ثروت است و كساني كه اين انگشت را انتخاب مي كنند ، اقتصاد دانان خوبي هستند و معمولا از نظر مالي در وضعيت خوبي قرار دارند .

 

انگشت شماره 2

 

 

اين انگشت نماد کار مي باشد و اشخاصي که به اين انگشت اهميت بيشتري مي دهند انسانهاي کاري هستند و بطور كلي وجدان کاري خوبي دارند و موفقيت زيادي در كارها دارند .

 
 
 
انگشت شماره 3
 
اين انگشت ميزان اهميت به خود فرد را نشان مي دهد ، افرادي كه اين انگشت را انتخاب مي كنند ، در مورد همه چيز اول به خود اهميت داده و تا حدودي خودپرست و خودخواه هستند .
 
 
 
انگشت شماره 4
 
اين انگشت نماد محبت و عشق است و كساني كه اين انگشت را انتخاب مي كنند ، انسانهاي احساساتي و عاطفي هستند و همواره به دنبال محبت و خوشحال كردن ديگران هستند .
 
 
 
انگشت شماره 5
 
اين انگشت نماد خانواده و فرزند هست و كساني كه به اين انگشت علاقمند هستند ، افرادي هستند كه به خانواده پايبند بوده و به زندگي مشترك و بطور كلي روابط بين افراد اهميت مي دهند .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 
 
 
 

 

 
[ چهار شنبه 13 / 4برچسب:, ] [ 4:7 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
حسيني تاكيد كرد: در آغاز چهارمين دهه زندگي خود هستم و نياز دارم به برخي سووالات ذهنم پاسخ دهم و اين امر بدون در اختيار داشتن زماني مناسب براي تحقيق و جستجو امكانپذير نيست.

شهاب حسيني بازيگر سينما و تلويزيون قصد دارد پس از پايان بازي در سريال 'سرزمين كهن' به كارگرداني كمال تبريزي براي پنج سال از دنياي بازيگري خداحافظي كند.

شهاب حسيني روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا گفت: قصد دارم براي مدتي بازيگري را كنار بگذارم، امروز نياز به دريافت هاي جديدي در كار و زندگي دارم و بايد براي بدست آوردن اين دريافت ها زماني را اختصاص دهم.

بازيگر فيلم سينمايي جدايي نادر از سيمين يادآور شد: پايان هر دهه از زندگي، دغدغه هايي را براي هر انسان در پي دارد و برخي اين دغدغه ها رنگ ديگري گرفته، تعدادي از آنها عميق شده و برخي نيز از بين مي رود.

حسيني تاكيد كرد: در آغاز چهارمين دهه زندگي خود هستم و نياز دارم به برخي سووالات ذهنم پاسخ دهم و اين امر بدون در اختيار داشتن زماني مناسب براي تحقيق و جستجو امكانپذير نيست.

وي ادامه داد: اين تلاش براي رهايي از تكرار و فرار از مرز روزمرگي است زيرا ادامه اين روند موجب مرگ عشق و خلاقيت مي شود.

بازيگر فيلم سينمايي 'رف روي شيرواني داغ گفت: فقط براي رفع نيازهاي روزمره در زندگي نمي توان در آثار سينمايي بازي كرد و نبايد در انتظار باشيم تا پس از سال ها به واسطه دو پيشنهاد خوب، اثري درخور توجه در عرصه بازيگري داشته باشيم.

حسيني ادامه داد: براي دريافت صحيح و درك عميق تر از حرفه بازيگري نياز دارم فضاي پشت دوربين را تجربه كنم تا اينگونه به شناخت خوبي از سينما و دنياي فيلم برسم.

وي درباره اينكه در اين سال ها چه فعاليتي خواهد كرد، يادآور شد: سال هاي دوري از عرصه بازيگري بدون شك دوران استراحت نيست، در اين سال ها تلاش مي كنم تا از بيرون به بازيگري و سينما نگاه كنم و به جستجو و كنكاش براي تازه شدن بپردازم.

بازيگر فيلم سينمايي د'رباره الي افزود: 15 سال عملكرد من در عرصه هنر، حاصل 26 سال زندگي قبل از دوران هنري من بوده است. در اين دوران سرگشتگي هاي دوران نوجواني، شرايط هشت سال جنگ تحميلي و احساسات و روياپردازي هاي متناسب با جواني با من همراه بود اما در سال هاي اخير تجربه جديدي به من افزوده نشده است.

حسيني ادامه داد: تصور مي كنم به ابزاري براي كار خود تبديل شده ام و دوست دارم از آنچه تاكنون بوده و هستم مفيدتر باشم تا به اغناي روحي برسم.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 13 / 4برچسب:, ] [ 3:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]



 


هوا بس ناجوانمردانه گرم است، چه چيزي خيلي مي‌چسبد؟ با يك ليوان آبميوه خنك خوشمزه چطوريد؟ در ويترين مغازه‌هاي آبميوه‌فروشي و دريخچال سوپرماركت‌ها انواع و اقسام آبميوه‌هاي تگري در انتظار شما هستند اما چه آبميوه‌اي بهتر است؟ بعضي آبميوه‌ها اگر درست تهيه شوند سرشار از ويتامين هستند اما بعضي از آبميوه‌ها نيز هيچ فايده‌اي ندارند و حتي مي‌توانند مضر هم باشند. اين راهنمايي است براي شما كه آبميوه‌هاي مناسب مصرف كنيد.

 



 

بهترين گزينه در دسترس


بارها و بارها شنيده‌ايد بايد سبزي‌ها را در رژيم غذايي خود جاي دهيد، اما احتمالا براي درنظر گرفتن جاي ثابت در بشقاب‌تان براي سبزي‌ها، مشكل داريد. خب، بهترين كار اين است كه آب سبزي‌ها را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد. ليكوين موجود در آب گوجه‌فرنگي مي‌تواند احتمال ابتلاي شما به سرطان پروستات را كم كند. آب چغندر هم احتمالا مي‌تواند فشارخون بالا را كاهش دهد. آب سبزي‌هاي تازه سبزرنگ هم غني از فيبر هستند و مي‌توانند گزينه بسيارخوبي براي رژيم غذايي شما باشند كه احساس گرسنگي شما را كاهش دهند و به كم كردن وزن شما كمك كنند. تازه همه اين فوايد همراه اين است كه ضرري هم متوجه شما نخواهد شد زيرا آب سبزي‌ها عاري از قند است و كالري كمي هم دارد و براي همين مي‌توان آن را بهترين گزينه‌ها ميان آبميوه‌ها دانست.

 



 

معجون يعني مشكل


با شنيدن اسم «معجون» گوش به زنگ باشيد. واقعيت اين است كه خيلي از اين معجون‌ها، مقدار كمي آبميوه واقعي در خود دارند و بيشترين تركيبات داخل آن‌ها آب و شكر است، به‌خصوص محلول‌هاي قندي (قند فروكتوزي) . اين نوشيدني‌ها درواقع هيچ خاصيتي ندارند و از آن‌جايي كه پركالري و بسيار هم شيرين هستند براي بدن مضرند و مواد مفيد هم در آن‌ها بسيار كم است. تحقيقات نشان داده مصرف اين نوشيدني‌ها در كودكان خطر چاقي و مشكلات مرتبط با آن را در كودكان بالا مي‌برد.

 



از قديم گفته شده كه آب انگور و سركه انگور براي قلب مفيد هستند. آب انگور قرمز پر از آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي است (به‌خصوص فلانوئيدها و رزوانرول)، خوبي آب انگور اين است كه در طريقه صحيح درست كردن آن از همه چيز انگور يعني پوسته و دانه استفاده شود.

 



 

بي‌خيال قند شويد


اين روزها تبليغات زيادي روي آبميوه‌هاي خالص بدون افزودني و بدون شيرين‌كننده‌ها وجود دارد. خب همه مي‌دانند كه اين آبميوه‌ها غني از ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدا‌ن‌هايي هستند كه بدن را از بسياري از بيماري‌ها مصون نگه مي‌دارند. اما مي‌دانيد مشكل چيست؟ خود اين آبميوه‌ها هم حتي بدون اضافه كردن شكر، مي‌توانند بسيار شيرين باشند و حتي پركالري، يك ليوان آب سيب خالص به اندازه يك تخته شكلات قند دارد. براي همين است كه برخي متخصصان مي‌گويند مصرف آب‌ميوه خالص را به يك بار در روز محدود كنيد.

 




 
بهترين گزينه، سرخ سرخ


اگر مي‌خواهيد روزي فقط يك ليوان آبميوه بخوريد، بهتر است، از بهترين گزينه‌ها شروع كنيد. پس بدانيد، هر جرعه از هر آبميوه چه  مواد غذايي را در خود دارد. به نظر مي‌رسد، آب انار در صدر اين فهرست قرار مي‌گيرد. درست است، آب انار طبيعي هم كالري و هم قند بالايي دارد اما غني از آنتي‌اكسيدان است. ثابت شده است، آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در انار باعث حفظ عملكرد مناسب سلول‌هاي مغز مي‌شوند و با سرطان مي‌جنگند. برخي مطالعات نشان داده، 100 سي‌سي از آب انار روزانه مي‌تواند بدن را در مقابل سرطان پروستات محافظت كند.

 



 

اگر مغزتان را دوست داريد


بلوبري از ميوه‌هايي است كه به تازگي محبوب شده است. تحقيقات هم نشان داده، مواد موجود در بلوبري مي‌توانند سلامت مغز را حفظ كنند. درمطالعه‌اي در اسكاتلند محققان تاثير آب بلوبري روي حافظه را در افراد مسن بالاي 70 سال كه حافظه‌شان به دليل روند پيرشدن دچار مشكل شده بودند مورد بررسي قرار دادند. در اين مطالعه مشخص شد، افرادي كه هر روز براي 12 هفته 2و نيم ليوان آب بلوبري خورده بودند در مباحث يادگيري، به خاطر سپردن و تست‌هاي عملكرد ذهني بسيار بهتر از گروه ديگر بودند. پس اگر مغزتان را دوست داريد آب بلوبري بنوشيد.

 



 

قبل از ورزش بنوشيد


گيلاس ميوه خوشمزه‌اي است ولي خوردن آب گيلاس خيلي معمول نيست، اما يادتان باشد، خوردن يك ليوان آب گيلاس كلي آنتي‌اكسيدان به بدن شما خواهد رساند، درضمن آب گيلاس غني از مواد ضدالتهابي است. در يك مطالعه در نروژ هم نشان داده شده كه خوردن يك ليوان آب گيلاس قبل و بعد از ورزش كردن مي‌تواند دردهاي عضلاني شما پس از انجام تمرينات سنگين ورزشي را كاهش دهد.

 




 

 آب پرتقال پر از ويتامين C است و خوردن آن سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. درضمن، خيلي از آب پرتقال‌هاي موجود در بازار كلسيم اضافه شده و ويتامين D هم دارند و متخصصان تغذيه خوردن آن‌ها را براي سلامت استخوان‌ها توصيه مي‌كنند

 



اگر فقرآهن داريد


آب آلوي سياه هم از آن آبميوه‌هاي عالي است كه نبايد آن را از دست بدهيد. از قديم مردم باتجربه به اين نكته رسيده بودند كه مصرف آلو مي‌تواند يبوست را برطرف كند. كاركرد اين ميوه هم به دليل اين است كه غني از فيبر و در عين حال غني از ماده سوربيتول است كه يك مسهل طبيعي است. اما اين را هم بدانيد كه آب آلو غني از آنتي‌اكسيدان، آهن و پتاسيم نيز هست.


 



 

محبو‌ب‌ترين


خيلي‌ها با شنيدن اسم «‌آبميوه» به ياد «آب پرتقال» مي‌افتند. خب، آيا آب پرتقال ارزش اين همه محبوبيت را دارد؟ خبر خوب اين است كه آب پرتقال پر از ويتامين C است و خوردن آن سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. درضمن، خيلي از آب پرتقال‌هاي موجود در بازار كلسيم اضافه شده و ويتامين D هم دارند و متخصصان تغذيه خوردن آن‌ها را براي سلامت استخوان‌ها توصيه مي‌كنند. آب پرتقال طبيعي از آب پرتقال‌ مصنوعي قند و كالري كمتري هم دارد.

 



 

يك ليوان در روز


خيلي از بچه‌ها آبميوه دوست دارند و اين بعضي از والدين را نگران مي‌كند كه آيا ممكن است بچه‌هاي‌شان بيش از حد آبميوه بخورند يا نه. به‌تازگي انجمن متخصصان اطفال آمريكا در اين زمينه توصيه كرده است كه كودكان زير 6 سال بيشتر از 100 تا 200 سي‌سي در روز آبميوه مصرف نكنند. اين ميزان براي كودكان و نوجوانان بين 7 تا 18 سال بين 250 تا 350 سي‌سي است. اگر كودك شما اصرار مي‌كند كه آبميوه بخورد آبميوه او را با آب مخلوط كنيد و در اين صورت مي‌توانيد روزي 2 يا 3 ليوان آبميوه همراه با آب به كودك‌تان بدهيد.


 




 
خود ميوه يا آبميوه


متخصصان تغذيه مي‌گويند؛ خوردن آبميوه راهكار مناسبي براي رساندن مواد غذايي به بدن شماست اما يادتان باشد در موارد بسياري خوردن خود ميوه‌ها از آب آن‌ها بهتر است. گوشت و پالپ ميوه‌ها خاصيت‌هاي زيادي دارند كه نبايد آن‌ها را دست‌كم گرفت. 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 11 / 4برچسب:, ] [ 23:29 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]



بچه های گل کنکوری سلام.واقعا خسته نباشید.بهتون تبریک می گم

که یکی از آزمون های بزرگ زندگیتونو پشت سر گذاشتید.امیدوارم

که در رشته ی مورد علاقتون قبول بشید.

 

امشب براتون سؤالات کنکور امسالو قرار دادم.امیدوارم که همیشه موفق باشید.

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی تجربی سال 1390

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی ریاضی سال 1390

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی هنر سال 1390

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی انسانی سال 1390

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 11 / 4برچسب:, ] [ 22:14 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

به دنبـال خـدا  نگـرد



به دنبال خدا نگرد
خدا در بیابان های خالی از انسان نیست
خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست
به دنبالش نگرد


خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست
خدا در قلبی است که برای تو می تپد
خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد


خدا آنجاست
در جمع عزیزترینهایت
خدا در دستی است که به یاری می گیری
در قلبی است که شاد می کنی
در لبخندی است که به لب می نشانی
خدا در بتکده و مسجد نیست
گشتنت زمان را هدر می دهد
خدا در عطر خوش نان است
خدا در جشن و سروری است که به پا می کنی
خدا را در کوچه پس کوچه های درویشی و دور از انسان ها جست و جو مکن
خدا آنجا نیست

او جایی است که همه شادند
و جایی است که قلب شکسته ای نمانده
در نگاه پرافتخار مادری است به فرزندش
در نگاه عاشقانه زنی است به همسرش
باید از فرصت های کوتاه زندگی جاودانگی را جست


زندگی چالشی بزرگ است
مخاطره ای عظیم
فرصت یکه و یکتای زندگی را
نباید صرف چیزهای کم بها کرد
چیزهای اندک که مرگ آن ها را از ما می گیرد
زندگی را باید صرف اموری کرد که مرگ نمی تواند آن ها را از ما بگیرد
زندگی کاروان سرایی است که شب هنگام در آن اتراق می کنیم
و سپیده دمان از آن بیرون می رویم
فقط یک چیزهایی اهمیت دارند
چیزهایی که وقت کوچ ما، از خانه بدن، با ما همراه باشند
همچون معرفت بر الله و به خود آیی


دنیا چیزی نیست که آن را واگذاریم
و با بی پروایی از آن درگذریم
دنیا چیزی است که باید آن را برداریم و با خود همراه کنیم
سالکان حقیقی می دانند که همه آن زندگی باشکوه هدیه ای از طرف خداوند است
و بهره خود را از دنیا فراموش نمی کنند
کسانی که از دنیا روی برمی گردانند
نگاهی تیره و یأس آلود دارند
آن ها دشمن زندگی و شادمانی اند

خداوند زندگی را به ما نبخشیده است تا از آن روی برگردانیم
سرانجام خداوند از من و تو خواهد پرسید:



آیا "زندگی" را "زندگی کرده ای"؟

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ دو شنبه 11 / 4برچسب:, ] [ 12:25 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]







حدس بزنید این موجود ناشناخته که از پاکت بستنی خارج شده چیست؟
الف) نسل جهش یافته پاندا
ب)وقتی پاندا کودک بود
ج)پسر عموی "میکی موس" پاندا
د)مردی که دندان درد داشته و لپش باد کرده است

شباهت بین تصویر سمت راست و چپ چیست؟(ذکر یک نمونه کافی است)
الف)داشتن دماغ
ب)داشتن کاکائو
ج)بستنی
د)چوب بستنی

پاندا اصولا چه موجودی است؟

الف)بزرگی‌های میکی موس است
ب)موجدی یک سر و دو گوش است که یک دماغ هم دارد
ج)هیچکدام
د)همه موارد

عکس روی پاکت بستنی نشانه چیست؟

الف)نکته انحرافی برای رد گم کردن است
ب)تست هوش است
ج)رو کم کنی است
د)تصویری خیالی است

با توجه به این که هنور نسبت این موجود با پاندا شناخته نشده و بر همگان روشن نیست لذا به محض اعلام نتایج کارشناسی به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

 


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

 

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 21:41 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

گاهی اوقات اتفاقاتی پیش می‌آید که باور کردنش سخته و شاید نتوان به راحتی آنها را قبول کرد.دختریکه 8مرتبه زودتر از دیگران پیر میشود یعنی زمانی که 10ساله شود، چهره ای مانند یک پیرزن 80ساله خواهد داشت!!
اشانتی الیوت اسمیت، دختر 7سالهایست که در بریتانیا زندگی میکند. او از پیری زودرس در کودکی رنج میبرد که یک بیماری نادر ژنتیکی است.



پدر و مادر او هیچگاه درمورد بیماری فرزندشان صحبت نمیکنند و همیشه سعی میکنند از روزهای باقی مانده زندگی دخترشان لذت ببرند چرا که این دختر فقط تا 13سالگی زنده خواهد ماند!

وقتی که بقیه آدمها به اشانتی خیره میشوند، او لبخند میزند و میگوید: چون من زیبا هستم بقیه نگاهم میکنند!

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 21:19 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 21:16 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

چرا ستاره‌هاي زن ايراني تمايلي براي مادر شدن ندارند و از كنار اين حس بزرگ به راحتي مي‌گذرند. شايد تنها از ميان ستاره‌هاي چند دهه اخير «ليلا حاتمي» مادر شد آن هم براي دومين بار... و نشان داد كه مادر شدن هيچ تعارضي با سوپراستار شدن ندارد. اما در اكثر كشورهاي دنيا ستاره‌هاي زن‌ در اوج شهرت و محبوبيت‌شان نيز مادر مي‌شوند و حتي چندقلو به دنيا مي‌آورند. زيرا معتقدند مادر شدن انگيزه آنها را براي موفقيت، دوچندان مي‌كند حال اين‌كه در ذهن بازيگرهاي زن ما چه مي‌گذرد كه ترجيح مي‌دهند دنياي بدون بچه را براي خودشان انتخاب كنند، متن كامل اين گزارش را كه خلاصه‌اي از آن هم اكنون مقابل شماست. در ماهنامه خانه‌آرماني به طور كامل بخوانيد.

هديه تهراني؛ صورت سنگي
هديه تهراني، بدون ترديد يكي از مشهورترين بازيگران زن سينماي ايران بعد از انقلاب محسوب مي‌شود. ستاره صورت سنگي كه در آستانه 39 سالگي قرار دارد، تا به امروز طعم مادر شدن را نچشيده و ظاهرا بعيد هم به نظر مي‌رسد كه بخواهد مادر شود.

نيكي كريمي؛ زني در آستانه 40 سالگي
شايد باور كردنش سخت به نظر برسد و با خودتان بگوييد زمان چقدر زود مي‌گذرد اما «عروس» سينماي ايران اين روزها در آستانه چهل سالگي قرار دارد. ظاهرا در ميان شلوغي كارهايش اعم از بازيگري، كارگرداني و ترجمه، فرصتي براي بچه‌دار شدن نداشته است. او در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد چرا تا كنون ازدواج نكرده و بچه‌دار نشده است، گفت: اين سوال‌ها به دور از نزاكت است. دوست ندارم ديگران به مسائل شخصي‌ام بپردازند.

ماهايا پطروسيان؛ زندگي بدون فرزند
ستاره دهه هفتاد سينماي ايران «ماهايا پطروسيان» هم جزو ستارگاني است كه زندگي مشتركش دستخوش حوادثي شده و در نهايت منجر به جدايي‌اش شده است. ماهايا از اين‌كه بخواهد بي‌پروا راجع به زندگي شخصي‌اش حرف بزند هيچ‌گاه واهمه نداشته است. او درباره اين‌كه چرا تا كنون مادر نشده است گفت: زندگي ستاره‌هاي زن در ايران مصائب خودش را دارد. شما براي اين‌كه يك فرزند خوب داشته باشيد، بايد به دنبال يك شريك زندگي مناسب كه از هر جهت با شما هم‌فكر باشد بگرديد. واقعيتش اين است كه من تا به امروز فردي را پيدا نكردم كه براي فرزندم پدر شايسته‌اي باشد.


مهرانه مهين‌ترابي؛ ريسك مادر شدن
مهرانه مهين ترابي كه با سريال همسران تا سر حد يك ستاره مشهور شد، تصميم گرفت زندگي مجردي را براي خودش انتخاب كند. او مي‌گويد: من هميشه آدم كمال‌طلبي بودم و دوست داشتم همه چيز را يا به صورت كامل داشته باشم يا اصلا نداشته باشم. در انتخاب همسر هم همين‌طور بودم. دلم مي‌خواست همسرم بهترين باشد. از آن‌جا كه بهترين وجود ندارد، من تنها ماندم، ريسك مادر نشدن را پذيرفتم و سرنوشت تنها بودن را براي خودم انتخاب كردم.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 21:7 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

شوکی دیگر به جامعه / حمله اراذل و اوباش به استخر زنانه در تهران!
'فاطمه آليا' نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از اراذل و اوباش كه در روزهای گذشته به يك استخر زنانه در تهران حمله كرده بودند، دستگير شدند.


 
 
 
ایرنا:عضو فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره این حادثه افزود: این اراذل و اوباش نتوانسته بودند به اهداف شوم خود دست یابند و با همكاری نیروی انتظامی به سرعت دستگیر شدند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح دیگری درباره جزئیات این حادثه نداد اما تاكید كرد: این اقدامات، تحركاتی سازمان یافته برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه است.
 
آلیا افزود: با شروع اجرای طرح امنیت اخلاقی، تعدادی از اراذل و اوباش اینگونه اقدامات را برای مقاومت در مقابل قانون انجام می دهند.
 
وی تاكید كرد: نیروی انتظامی و مسوولان قضایی باید قاطعانه با متجاوزان به حریم خصوصی افراد و برهم زنندگان امنیت اخلاقی و روانی جامعه برخورد كنند.
 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 20:37 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 4:29 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

لذت از آشپزی با سامان گلریز

 

                      با بهونه بهترین لحظات رو تجربه کنید

 

                                             ورود

 

[ یک شنبه 8 / 4برچسب:, ] [ 17:57 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید.
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت از هوشبری با وبلاگ تخصصی اکسیژن و آدرس oxygen88.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 274
بازدید ماه : 1353
بازدید کل : 450987
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

داغ کن - کلوب دات کام

تعبیر خواب آنلاین

.



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.




.


فال امروز


استخاره آنلاین با قرآن کریم


Pichak go Up
فروش بک لینک طراحی سایت عکس