لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن
اکسیژن اولین وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان  
قالب وبلاگ

 

 

دختری با دو قلب

در بدو تولد، این دختر با یک قلب به دنیا قدم می گذارد،اما در آینده صاحب دو قلب می شود،پس قلب دیگر از کجا آمده است؟؟

 


آنا کلارک دختری شانزده ساله است که با دو قلب زندگی می کرده است این موضوع کاملا عجیب به نظر می رسد،در این مقاله به چگونگی این موضوع می پردازیم : 
آنا اکنون با خانواده اش به سواحل دریا سفر کرده است زیرا او دوران بسیار سختی را گذرانده است و به استراحت زیادی برای به دست آوردن قوای سابق خود نیازمند است.
آنا از دوران شیرخوارگی به یک نارسایی شدید قلبی مبتلا بود که هر ماه با رشد قلبش این موضوع و دردی را که متحمل می شد برای او غیر قابل تحمل می نمود.آنا در سال 1993 به دنیا آمده است و هتگامی که کودکی یک ساله بود یعنی در سال 1994 در بیمارستان بستری شد.او در یک سالگی به دلیل نارسایی شدید ریوی و قلبی در بیمارستان بستری شد.با گذشت مدتی از بستری شدن و مراقبت های ویژه نارسایی ریوی او از بین رفت اما برعکس نارسایی قلبی او هر روز پیشرفت می کرد به همین دلیل اسم آنای یک ساله،خیلی سریع به لیست اسامی دریافت کننده های پیوند قلب پیوست . خیلی سریع قلب یک نوزاد 5 ماهه را به او پیوند زدند .
 
اما به سبکی باور نکردنی،پرفسور مگدی یاکوب قلب مریض آنای را از سینه اش خارج نکرد بلکه قلب جدید را در کنار این قلب جای داد،دو قلب در کنار هم قرار گرفتند،قلب جدید به نوعی قلب مریض را در انجام وظایفش و پمپاژ خون یاری می داد،اما هنوز نقش اصلی را قلب مریض ایفا می کرد .  
در طی چندین سال این پیوند خوب پیش می رفت و آنا نیز مانند تمام بیمارانی که پیوند عضو انجام می دهند باید در طی این سالها  مداوم داروی مصرف کند تا پیوند پس زده نشود .قلبی که بیمار بود به مرور زمان و با کم شدن کارهایش در پمپاژ خون،وضعیت بهتری پیدا کرد و  کم کم به مانند یک قلب سالم کار می کرد و دارای فعالیت رضایت بخشی بود . 
اما در اوت سال 2001 ،آنا به دلیل طولانی شدن مصرف داروهایش به بیماری دیگری مبتلا شده است. پزشکان در بدن آنا به تجمع غدد لنفاوی پی بردند،که این تجمع به غدد سرطانی می نمود . سرطانی که با نمود تجمع غدد بد خیم ظاهر شده بود.و قدرت ایمنی بدن او را از کار انداحته بود.
در 8 سالگی به نظر می رسید که هر دو قلب آنا کارهای معمولی و روزانه خود را انجام می دهند و در پمپاژ قلب مشکلی وجود ندارد اما اکنون این سرطان جدید،موضوع دیگری بود.
متاسفانه آنا دختری بود که از همان ابتدای ورود به زندگی دچار بیماری های سخت و مشکلی شده بود و از زندگی خود لذتی نبرده بود .  
بسیاری از جراحان مجرب و ماهر با شنیدن این بیماری برای مداوای او شتافتند،اما هیچ کدام کاری از دستشان بر نیامد.از سال 2003 یک تیم پزشکی با بهترین پزشکان و جراحان برای مقابله با این بیماری و نجات دادن این دختر گرد هم آمدند.این تیم پزشکی که به سرپرستی پرفسور مگدی یاکوب بودند؛
آنا نیز خود را برای جنگ با این بیماری آماده می کرد .  
در سال 2005 یکی از متخصصین قلب خبری ناگوار ر ا به این تیم پزشکی داد و آن خبر به این ترتیب بود:قلبی که  متعلق به خود آنا بود به درستی کار می کرد اما قلبی که پیوند زده بودند با مشکل کار می کرد و نمی تواست مانند سابق قلب ذاتی را در پمپاژ خون یاری دهد و به نوعی قلبی که پیوند زده شده بود خسته شده است.چون به دلایلی داروهایی که آنا برای اینکه پیوند پس زده نشود می خورد باعث تشدید تجمع غدد لنفاوی می شد پزشکان مجبور شدند که دز این داروهای را پایین بیاورند به همین دلیل قلبی که پیوند زده شده بود،شروع کرده بود به ناسازگاری و هیچ چاره ی دیگری نیز وجود نداشت . 
تنها راه حلی که وجود داشت بدین ترتیب بود:قلبی را که پیوند زده بودند خارج سازند و امیدوار باشد که قلب خود آنا توانایی آن را داشته باشد که بتواند به تنهایی به کار خود ادامه دهد و خون را به سادگی پمپاژ کند تا با قطع کردن داروهای امید بیشتری نیز داشته باشند که بتوانند تجمع غدد  این دختر جوان را نیز کنترل کنند. 

 

این تیم پزشکی معتقد بودند که تاکنون همچین بیماری مثل آنا نداشته اند. 
پدر آنا تعریف می کند که پزشکان در بیمارستانی درلندن در سال 2006،به او گفته بودند که دخترش 12 ساعت دیگر بیشتر زنده نیست و پدرش به تیم پزشکان ابراز داشته است:به کارهایی که انجام میدهید باور داشته باشید زیرا من شما و تلاش های تان را برای زنده نگه داشتن دخترم باور دارم . 
اکنون سه سال بعد از آخرین جراحی قلب آنا و برداشتن قلب پیوندی او می گذرد اما او تاکنون به لطف خداوند و تلاش های بسیار پزشکانش با قلبی که متعلق به خود او بوده است زنده است و بدون مشکل و با سلامتی کامل به زندگی اش در کنار خانواده اش ادامه میدهد.غدد لنفاوی او نیز که به سرطان شبیه شده بودند با قطع شدن داروهای پیوندی از پیشرفت باز ماندند و با دارو درمان شدند .  
آنا در حال حاضر با دوستانش به تفریح و مسافرت می رود و مشکلی برایش پیش نمی آید.زنده بودن این دختر تاکنون به یک معجزه شبیه است زیرا تمام این اتفاقات در علم پزشکی قابل باور نیستند .
 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ شنبه 14 / 7برچسب:, ] [ 20:6 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


دخترانی که برای عمل زیبایی بینی به بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان مراجعه می کردند، پس از عمل متوجه می شدند که بکارت خود را از دست داده اند. به دنبال شکایت این دختران به نیروی انتظامی اصفهان، نیروی انتظامی دوربین مداربسته ای را به صورت نا محسوس در اتاق عمل قرار داد و مشخص شد که پزشک بیهوشی این عمل زشت را با این دختران انجام داده است.
عکس های منتشر شده از این اتفاق شرم آور به قدری تکان دهنده است که تنها یک عکس از این عمل قبیحانه منتشر شده است.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ یک شنبه 25 / 6برچسب:, ] [ 15:2 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


زني 38 ساله به قتل همسر68 ساله‌اش با مواد بيهوشي اعتراف كرد.
سرهنگ عباسعلي محمديان ـ رييس پليس آگاهي تهران بزرگ ـ درباره جزييات اين خبر گفت: در تاريخ
21 مردادماه امسال، مرگ مشكوك مردي 63 ساله به نام «ذوالفقار» در داخل انباري خانه خود واقع در باشت شهرستان گچساران به پليس گزارش شد كه به علت شكايت نكردن خانواده وي، جسد بدون
كالبد شكافي دفن شد.

وي ادامه داد: فرزندان مرد متوفي به دليل مشكوك بودن به مرگ پدرشان و همچنين آگاهي از اختلافات نامادري ‌خود به نام «مهناز» با مرد متوفي، چندي بعد درباره اين موضوع به پليس اعلام شكايت كردند، در نتيجه «مهناز» 38 ساله، پس از بازداشت توسط ماموران، در مراحل تحقيقات در پليس آگاهي به ارتباط نامشروع خود با مردي به نام «مهدي» اعتراف، اما ارتكاب به قتل همسرش را انكار كرد.

وي دامه داد: با توجه به شواهد موجود و اعتراف نكردن «مهناز»، با پيشنهاد پليس آگاهي استان كهكيلويه و بويراحمد، پرونده به همراه متهم جهت رسيدگي تخصصي به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ احاله شد.

وي با اشاره به اين‌كه در ادامه رسيدگي به پرونده، متهم به قتل، با توجه به شواهد و مدارك موجود و انجام تحقيقات، در تاريخ سوم مرداد امسال در بازجويي‌هاي خود، به قتل شوهرش به نام «ذوالفقار» اعتراف كرد، افزود: متهم، در اعترافات خود اعلام كرد كه به علت اعتياد «ذوالفقار»، بداخلاقي، اختلاف سني و آزار و اذيت‌هايش، با مقتول اختلاف شديد داشته همچنين «ذوالفقار» از ارتباط «مهناز» با مردي ديگر آگاه شده بود در نتيجه، متهم به قتل، براي خلاصي از همسرش،‌ او را به قتل رسانده بود.

رييس پليس آگاهي تهران، درباره چگونگي وقوع قتل نيز اظهار كرد: «مهناز» با تهيه مواد بيهوش كننده، شب هنگام مقدار زيادي از مواد را به وي خورانده بود و قبل از بيهوشي كامل «ذوالفقار»، او را به انباري منتقل كرد و براي صحنه سازي نيز مقداري مواد مخدر در كنارش گذاشت، تا علت مرگ، استفاده از مواد مخدر جلوه كند

 

 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ یک شنبه 25 / 6برچسب:, ] [ 14:32 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

جراحان كانادایی، هنگام جراحی شاهد خونریزی بیماری شدند كه خون وی به طرز باور نکردنی به رنگ سبز تیره بود.

شاید علم با خیلی از ‌فیلم‌های تخیلی موافق نباشد، اما بسیاری از اتفاقاتی که در این نوع فیلم‌ها مشاهده می‌شود، می‌تواند روزی به واقعیت تبدیل شود. شاید مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا را به خاطر داشته باشید.

یكی از شخصیت‌های این فیلم اسپاك نام داشت و از نژاد ولكان‌ها بود. ولكان نام سیاره‌ای بود كه با زمین در صلح به سر می‌برد. اسپاك علاوه بر داشتن گوش‌های تیز و مدل موی خاص، خونی به رنگ سبز داشت كه موجب قدرت وی می‌شد. با دیدن این سریال كمتر كسی فكر می‌كرد خون سبز رنگ در بدن انسان وجود داشته باشد اما به تازگی گروهی از جراحان كانادایی هنگام جراحی شاهد خونریزی بیماری شدند كه به طرز باور نکردنی به رنگ سبز تیره بود؛ درست مثل آقای اسپاك!

دکتر استفان شوارتز، دکتر آلنا فلکسمن و تیم همراهشان در بیمارستان سنت پل واقع در ونكوور كانادا هر چند با دیدن چنین صحنه‌ای كاملاً شگفت‌زده شدند، اما پس از انجام آزمایش‌های بالینی دریافتند در این مورد خاص، رنگ خون غیر طبیعی بیمار به دلیل داروهایی بوده که برای درمان میگرن خود استفاده می‌کرده است. همین باعث ایجاد شرایطی شده كه به آن «سولف ‌هموگلوبینمی» می‌گویند.

داستان از آنجا شروع شد كه ...

این مرد 42 ساله در حالی كه روی صندلی نشسته بود، به خواب رفته و به زمین می‌افتد. در اثر این زمین خوردگی هر دو پای این فرد دچار آسیب جدی می‌شود، به طوری كه پزشكان شبانه مجبور به جراحی فاشیوتومی ‌می‌شوند. در این نوع جراحی لایه فیبری بریده می‌شود تا فشار یا کشش از بین برود و جریان خون دچار اشکال نشود.

نیاز به این نوع جراحی در مواردی است كه بیمار دچار سندرم كمپارتمان (compartment syndrome) شده است. در این بیماری، فشار در یكی از فضاهای بسته در بدن بالا می‌رود. به عنوان مثال به دنبال شكستگی بسته به دلیل خونریزی ناشی از پاره شدن عروق اطراف استخوان، خون در فضای عضلات تجمع كرده و فشار آن محل را بالا می‌برد. بالا رفتن فشار در فضای بسته موجب قطع خون‌رسانی به عضلات موجود در آن فضا شده و به همین دلیل جراحی فاشیوتومی انجام می‌شود. البته عمل جراحی پای این مرد با موفقیت انجام شد و جریان و رنگ خونش با مصرف دارو به حالت طبیعی بازگشت.

خیلی زود معلوم شد این بیمار مقدار بسیار زیادی سوماتریپتان 200 میلی‌گرم مصرف كرده است. این دارو برای درمان میگرن استفاده می‌شود. همین باعث ایجاد شرایطی شده كه به آن «سولف ‌هموگلوبینمی»  ( sulfhemoglobinemia ) می‌گویند.

سولف هموگلوبین در اثر مصرف برخی داروها در خون به وجود می آید. بدین ترتیب که سولفور موجود در بعضی داروها وارد جریان خون شده و با هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز خون ترکیب می شود و در نتیجه مانع از اتصال اکسیژن به هموگلوبین می گردد. در این حالت رنگ هموگلوبین سبز می شود.

نشریه لنست در گزارش خود آورده است كه بیمار بدون هیچ مشکلی بهبود یافته است، زیرا مصرف سوماتریپتان را قطع كرده و پس از گذشت 5 هفته از آخرین مصرف، هیچ سولف ‌هموگلوبینی در خونش یافت نشده است.

خون سبز این مرد همه را به یاد آقای اسپاک در سریال پیشتازان فضا می‌اندازد. بر اساس این سریال علمی تخیلی، علت رنگ خون سبز آقای اسپاک مربوط به عامل حمل کننده اکسیژن می‌شد كه به جای آهن، مس بود. هر چند رنگ خون سبز را می‌توان در گونه‌های خاصی مانند كرم دریایی یافت، اما این موضوع هیچ گاه در موارد پزشكی دیده نشده بود.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ یک شنبه 25 / 6برچسب:, ] [ 14:17 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

عامل جنايت پل مديريت اعدام شد
جوانی كه حوالی پل مديريت اقدام به قتل فجيع دختر مورد علاقه خود كرده بود، در مقابل ديدگان اوليای دم و جمعی از مردم تهران به دار مجازات آويخته شد.
 
 

 

ایسنا:ظهر چهارشنبه ـ 15 تیرماه ـ دختری دانشجو به نام «مهسا» پس از رد درخواست رابطه دوستی با همكلاسی‌اش به نام «كوشا» مورد حمله وی قرار گرفت و با ضربات متعدد چاقو از پای درآمد.

لحظاتی پس از وقوع این جنایت، كوشا توسط شاهدان حاضر و پلیس در صحنه دستگیر شد.

این متهم در تمام مراحل رسیدگی، به جنایت ارتكابی اعتراف كرد و نهایتا از سوی دادگاه كیفری استان تهران به قصاص محكوم شد كه این حكم پس از تایید از سوی دیوان عالی كشور بامداد سه‌شنبه ـ ‌امروز ـ در میان جمعی از مردم تهران و خانواده اولیای دم در محل حادثه به ‌مرحله اجرا درآمد.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 12:10 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

خاطرات پس از مرگ از زبان هنرپیشگان (2)

در گفتگو با USA Today او می‌گوید: در آن هنگام من یك نور سفید و درخشان بسیار زیبا را دیدم به خاطر می‌آورم كه...

شارون استون  

در سپتامبر سال 2001 شارون استون دچار خونریزی مغزی شد و در بیمارستان بستری شد.

ستاره مشهور سینما از مرگ مغزی خود می‌گوید.

او می‌گوید: ناگهان سردرد شدیدی را در سمت چپ سرم احساس كردم، فكر كردم سرم دارد می تركد، درد آنقدر شدید بود كه من نمی توانستم از جای خود حركت كنم و بر روی مبل افتادم.

با همسرم كه در خارج از شهر بود تماس گرفتم و به او گفتم، فكر كنم من دچار سكته مغزی شده‌ام.

در زندگی حرفه‌ای فكر می‌كنم بسیار این جمله‌ها را گفته‌ام كه، من دچار سكته قلبی شده‌ام، من دچار سكته قلبی شده‌ام و...

او تجربه دیدن نور سفید را هنگام آسیب مغزی خود داشته است.

در گفتگو با USA Today  او می‌گوید:نور سفیدی به شكل گردباد بسیار بزرگ در بالای سر من بود و من به داخل آن گردباد كشیده شدم.سپس برخی از دوستانم را دیدم ‌اما بسیار سریع، همه چیز تمام شد، من برگشتم، داخل اتاق بودم و داخل بدن خودم.

استون  در اثر یك ضایعه عروقی در رگهای زیرین مغز دچار علایم مرگ مغزی شده بود.

پس از سردرد شدید در سانفرانسیسكو، او توسط همسرش "فیل برونشتاین" به سرعت به بیمارستان برده شد.

پزشكان گفتند كه شارون استون در اثر یك آنوریسم (نوعی ضایعه برآمده عروقی) در مغز خود دچار خونریزی مغزی شده است.
من یك سفر واقعی به جایی داشتم كه هم اینجا بود و هم نبود، یك تجربه عجیب كه بر روی من تاثیر گذاشت، تجربه‌ای كه مشابه آن در دنیا تكرار نخواهد شد.

در حال حاضر او از نظر جسمی، سلامت است ‌اما هنوز هم گاهی از سردرد، رنج می‌برد.

استون معتقد است كه تجربه نزدیك مرگ او، زندگی او را دگرگون كرده است.

 

جرج لوكاس، كارگردان فیلم معروف جنگ ستارگان


جرج در جوانی بسیار خیال‌باف و كم رو بوده است و نیز، بسیار به مسابقات رانندگی علاقه داشته است.

سه روز قبل از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان، در یك تصادف شدید رانندگی به شدت آسیب دید و سه روز بین مرگ و زندگی بود و برای حدود دو هفته در بیمارستان بستری بود.

در مورد آن روزها جرج می‌گوید: شما نمی‌توانید چنین تجربه‌ای در دنیا داشته باشید و تا چنین تجربه‌ای نداشته باشید، نمی‌توانید این را احساس كنید كه علتی برای بودن شما در اینجا وجود دارد.

من فهمیدم كه باید در زندگی سعی كنم تا علت بودن خود را در دنیا كشف كنم و این كار را به پایان برسانم.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 21 / 6برچسب:, ] [ 20:17 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

روزنامه اسپانیایی "ای.بی.سی" امروز با انتشار این خبر نوشت: بدن این زن اندونزیایی حالتی دارد که از بعضی نقاط آن موهایی کلفت با ارتفاع 10 تا 20 سانتی متر می روید که با درد زیاد همراه است.
پس از معاینه پزشکان، مشخص شد حدود 40 موی سیم مانند در نقاط مختلف بدن این زن روییده که که به نابودی بعضی از امعاء و احشای وی انجامیده است.

 
 
این گزارش می‌افزاید: تیم پزشکی که روی این مورد کار می کنند نتوانستند با استفاده از لیزر این موها را از بین ببرند و در نهایت مجبور شدند با استفاده از امواج مغناطیسی موها را در یک منطقه جمع آوری کنند تا آسان تر بتوان آنها را خارج کرد.
این روزنامه همچنین می افزاید طی مدت اخیر، موارد عجیب دیگری مشاهده شده که از جمله آنها می توان به تولد کودکی با دو سر و زنی اشاره کرد که مجبور است هر 15 دقیقه یک بار غذا بخورد تا زنده بماند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 21 / 6برچسب:, ] [ 19:16 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

ترانه علیدوستی با یک تاجر مقیم انگلیس ازدواج کرد!!


ترانه سینمای ایران این روزها بعد از گذشت 10 سال از اکران «من ترانه 15 سال دارم» دوباره با فیلمی از رسول صدر عاملی «زندگی با چشمان بسته» روی پرده سینماها خودنمایی می‌کند.
اما زندگی او بر‌خلاف آخرین فیلمش، غمگین نیست؛ بلکه شاد و پر از خنده، شادی، نقل و نبات است. ترانه علیدوستی اواخر تیرماه جشن نامزدی‌اش را برگزار کرد و ترانه عشق و شادی را نواخت. او تابستان پر از جشن و شادی را می‌گذراند.
شادی جشن نامزدی به همراه شادی اکران «زندگی با چشمان بسته» که سه سال در انتظار مجوز نمایش بود، حضور دوباره در فیلم پدر سینمایی‌اش رسول صدرعاملی و شادی برگزاری جشن بزرگداشت برای «ترانه» از سوی فیلمیران و... همه و همه تابستان داغ و خاطره‌انگیزی را برای عروس‌خانم ما رغم زده است.
هر چند این روزها برای این‌که در کنار نامزدش علی منصور باشد، ایران نیست و به انگلستان رفته. عروس 28 ساله ما شش هفت سالی از آقا داماد کوچک‌تر است. امیدواریم سکونت این businessman موفق در لندن باعث دوری ترانه از سینمای ایران نشود.
این زوج جوان مراسم نامزدی‌شان را در خانه مادر داماد در ولنجک برگزار کردند و مشغول سپری کردن روزهای تکرار‌نشدنی دوران نامزدی هستند.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 21 / 6برچسب:, ] [ 13:32 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

http://parentingguides.info/wp-content/uploads/2011/05/Sleep-During-Infancy-and-Childhood.jpg

 

يك نوزاد معلول كه در يك سطل زباله رها شده بود توسط ماموران پليس كشف شد.
 
 
ایسنا: سرهنگ علی محمدی سركلانتر دوم پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این خبر اظهاركرد: چندی پیش رهاسازی یك نوزاد حدود هفت‌ماهه در محدوده یكی از بیمارستان تهران به ماموران كلانتری 134 شهرك قدس گزارش و پلیس به محل مورد نظر اعزام شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس پس از حضور در منطقه مورد نظر مشاهده كردند كه یك كودك حدود هفت‌ماهه در داخل یك سطل زباله رها شده است.

محمدی با بیان اینكه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این نوزاد دارای معلولیت است، افزود: در حال حاضر پرونده رسیدگی به این موضوع تشكیل و به پلیس آگاهی ارجاع داده شده است.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 21 / 4برچسب:, ] [ 5:6 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

ورود دختران به بازار فروش کلیه
به طوری که شنیده می شود قیمت کلیه در بازار غیررسمی فروش کلیه به مرز ده میلیون هم می رسد...


 

پایین بودن آمار پیوند کلیه از جسد، باعث شده اهدای کلیه تبدیل به جولانگاه خرید و فروش شود، به طوریکه برخی جوانان از جمله دختران به دلیل بیکاری و عده ای به خاطر بدهی و پرداخت دیه و... وارد این بازار غیر رسمی شده و متقاضی فروش این عضو حساس بدن خود هستند.
رشد نگران کننده آمار بیماران دیالیزی در کشور و نیاز به پیوند کلیه باعث شده که موضوع اهدای کلیه از افراد زنده همچنان در اولویت برنامه های دستگاه های مربوطه قرار بگیرد، زیرا پیوند از بیمار مرگ مغزی آن طور که باید و شاید نتوانسته سهم زیادی از تعداد زیاد پیوندهای کلیه را به خود اختصاص دهد.
آمارها نشان می دهد در سال 89 تعداد دو هزار و 285 پیوند کلیه در کشور انجام شده که هزار و 690 مورد آن از افراد داوطلب و 595 پیوند هم از بیماران مرگ مغزی بوده است.
دکتر ایرج نجفی، عضو انجمن نفرولوژی با اشاره به ابتلای ده تا پانزده میلیون ایرانی به بیماری کلیوی، عنوان داشته که این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و این مسأله با توجه به عوارض ناگوار بیماری کلیوی، می تواند خطرناک باشد.

رشد بیماران کلیوی در کشور که به گفته رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، به مرز 20 درصد رسیده است، باعث شده که تعداد بیماران دیالیزی و پیوند کلیه هم افزایش یابد. متأسفانه بیمارانی که دچار تخریب کلیه می شوند، بدنشان همیشه به دیالیز جواب نمی دهد و می بایست پیوند کلیه شوند. در چنین وضعیتی است که تقاضا برای پیوند کلیه بالا می رود و از سوی دیگر، پیوند از بیمار مرگ مغزی در کشور به اندازه ای نیست که بتوان به تمامی درخواست ها پاسخ داد.

همین مسئله سبب شده که برخی برای تأمین هزینه های مادی زندگی نسبت به فروش کلیه خود اقدام کنند. به طوری که شنیده می شود قیمت کلیه در بازار غیررسمی فروش کلیه به مرز ده میلیون هم می رسد.
این در حالی است که گفته می شود افرادی هم هستند که حاضرند برای داشتن کلیه سالم، مبالغ بیشتر از ده میلیون را بدهند.
به گفته یکی از مدیران انجمن های خیریه بیماران کلیوی، برخی از ایرانیان خارج از کشور که دچار نارسایی کلیوی هستند و می بایست پیوند شوند، حاضرند به متقاضیان فروش کلیه مبالغی در حد پنجاه تا صد میلیون هم بدهند که البته این مبلغ را در قالب خرید خانه برای فروشنده کلیه پرداخت می کنند.
اما این تنها یک روی سکه خرید و فروش کلیه است به طوری که در برخی استانها، به گفته یکی از مدیران انجمن های خیریه حمایت از بیماران کلیوی، پای دختران جوان به بازار غیررسمی فروش کلیه باز شده و این افراد بنا به دلایل گوناگون که فقط مباحث مالی و اقتصادی است، متقاضی پرو پاقرص فروش کلیه هستند.

حسین بیگلری، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه اعلام کرد: متاسفانه کرمانشاه هنوز به عنوان یک شهر جنگ زده شناخته می شود و موقعیتی برای فعالیت اقتصادی جوانان در این استان وجود ندارد. همین مسئله باعث شده که برخی از این افراد برای تأمین هزینه های زندگی مبادرت به فروش کلیه خود بکنند که البته کار درستی نیست.
وی با اعلام اینکه بیشترین مبلغی که از راه فروش کلیه به متقاضیان می رسد شش میلیون تومان است، افزود: البته ما تلاش می کنیم که این افراد از فروش کلیه خود منصرف شوند اما به دلیل نیاز به پیوند، ناچاریم که آنها را در لیست فروش کلیه قرار دهیم.

مسئول بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه با اشاره به سن جوان متقاضیان فروش کلیه که اغلب بین بیست تا سی سال هستند، گفت: در این بین دختران جوانی هم به ما مراجعه می کنند و قصد فروش کلیه خود را دارند.
بیگلری با اشاره به بالا بودن تعداد متقاضیان فروش کلیه در کرمانشاه، افزود: بعضا از متقاضیان برای پیوند کلیه در استان های دیگر استفاده می شود. به نوعی استان کرمانشاه صادر کننده کلیه به سایر استانها محسوب می شود.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه با عنوان این مطلب که از نظر اهدا کننده در استان هیچ مشکلی نداریم، ادامه داد: تقاضای ما از بانک ها این است که بودجه و اعتباری در اختیار انجمن قرار دهند تا بتوان با پرداخت وام به متقاضیان، آنها را از فروش کلیه منصرف ساخت.
بیگلری همچنین از مسافرت متقاضیان فروش کلیه به کلانشهرها به خصوص تهران خبر داد و گفت: این افراد با سفر به تهران سعی می کنند کلیه خود را با قیمت بیشتری بفروشند.
به گفته وی، هم اکنون 328 بیمار دیالیزی در استان کرمانشاه وجود دارد و تاکنون هزار و 250 مورد پوند کلیه نیز در این استان انجام شده است..

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
 

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 14:3 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

انتقاد از احمدی نژاد بخاطر مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی
امام جمعه موقت قم از نامه رییس جمهور مبنی بر مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، انتقاد كرد.
 
 
 
امام جمعه موقت قم از نامه رییس جمهور مبنی بر مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، انتقاد كرد.
آیت‌الله استادی در مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید یزد با اشاره به ویژگی‌های روحانیت در تأثیرگذار بودن بر افکار مردم اظهار داشت: روحانی برای این‌که در میان مردم تأثیرگذار باشد،‌ باید همواره خوبی و بدی را بگوید.
وی افزود: روحانی باید زمانی که مشاهده می‌کند کار خوبی برای اسلام و مردم صورت می‌گیرد، از آن به خوبی یاد کند و هرگاه ببیند کار بدی صورت گرفت، آن را اعلام نماید.
امام جمعه موقت قم با اشاره به نامه رسمی رییس جمهور مبنی بر مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی، اظهار داشت: پس از مطالعات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تصمیم گرفته شد که برای کم شدن فساد، دختران و پسران را در دانشگاه‌ها جدا کنند که رییس جمهور در نامه‌ای رسمی نوشته است که این کار را نکنید و این عادلانه نیست!
وی افزود: اینکه رییس جمهور با این طرح مخالفت می‌کند، بد است، بنابراین ما باید این را بگوییم.

استادی با بیان اینکه مردم از وجود بدحجابی و فساد در جامعه ناراحت هستند، گفت: البته کسی نمی‌خواهد بگوید که فساد زیاد است، ‌ولی همین اندازه که در جامعه وجود دارد، در کشوری اسلامی قابل پذیرش نیست.
وی با بیان اینکه تمامی زحمات در جامعه اسلامی برای این است که مردم پاک باشند، خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که نظام اسلامی بر مسائل فرهنگ استوار است، اگر ما از فرهنگ جا بمانیم و به سوی مادیات برویم، این درست نیست.
عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: رییس جمهور اگر هم مخالفتی دارد، باید در خفا می‌گفتند، نه اینکه در یک نامه رسمی مخالفتشان را بیان کنند!
وی درادامه به تبیین دیگر ویژگی‌های روحانیت برای تأثیرگذاری بر مردم پرداخت و گفت: روحانیت باید در خدمت مردم باشد؛ باید همواره به فکر مردم باشد و اگر ظلمی به آنها وارد شود، از آنها دفاع نماید.

استادی در خدمت فرهنگ بودن را از دیگر ضروریات روحانی معرفی کرد و گفت: مسائل فرهنگی اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) باید همواره دغدغه مهم روحانی باشد و از کنار ناهنجاری‌ها و تهاجمات به سادگی نگذرد.
وی افزود: اگر روحانیت به فکر خود و زندگی‌اش باشد و دغدغه امور و مشکلات مردم را نداشته باشد، نمی‌تواند بر مردم تأثیرگذار بوده و خدمت چندانی به اسلام و تشیع کند.
امام جمعه موقت قم اعتدال را از دیگر ویژگی‌های یک روحانی معرفی و بیان کرد: روحانی باید دوست و دشمن را بشناسد و اخلاق اسلامی را انجام دهد و در این راه دچار افراط و تفریط نشود.
وی گفت: امروز دشمن تلاش زیادی برای ایجاد شکاف میان مردم با ولایت فقیه، مراجع و روحانیت دارد، در این شرایط روحانیون باید با ارتباط صمیمی که با مردم برقرار می‌کنند، از به وجود آمدن شکاف جلوگیری نماید.

استادی ایجاد اتحاد در میان مردم را از دیگر وظایف روحانیت برشمرد و ادامه داد: روحانی زمانی که در میان مردم قرار می‌گیرد، باید عامل وحدت باشد و آنها را با هم متحد نماید و اگر میان مردم اختلافی وجود دارد باید آن را به دوستی و همدلی تبدیل نماید.
امام جمعه موقت قم گفت: روحانی باید مراقب باشد تا سخنی که می‌گوید و موضعی که می‌گیرد،‌ ایجاد تنش نکند. در این صورت روحانی نمی‌تواند به رسالت خود عمل نماید.
وی درادامه با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین صدوقی تمامی این ویژگی‌ها را دارا بود، تصریح کرد: این عالم برجسته و پدر بزرگوارشان خدمات زیادی برای مردم و فرهنگ اسلامی داشته و همواره به یاد مردم بودند.
عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: این مرحوم در رفتار خود اعتدال داشت و در موضع‌گیری‌های خود هیچ گاه موجب تنش نشد و همواره عامل وحدت بود.
استادی در پایان با قدردانی از حضور گسترده علما و بزرگان حوزه و مردم متدین در مراسم گرامی‌داشت حجت‌الاسلام والمسلمین صدوقی خاطرنشان کرد: آنها تصور می‌كنند كه می‌توانند میان مردم و روحانیت جدایی بیاندازند، اما حضور گسترده مردم در چنین مراسم‌هایی آنها را ناامید می‌کند.
بر اساس گزارش مركز خبر حوزه، در این مراسم که از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، آیات عظام شبیری زنجانی و سبحانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، حضرات آیات علوی گرگانی و جوادی آملی، اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، مدیر و مسئولان حوزه‌های علمیه و سایر اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 13:57 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

   
تجاوز ۲مرد شرور به‌ دختر معلول در تهران
۲ شرور سابقه‌دار با ربودن یك دختر جوان معلول ذهنی و انتقال وی به خانه‌ای در شهر قدس (قلعه حسن‌خان) در حومه تهران، او را مورد آزار و اذیت قرار دادند اما ماموران پلیس موفق شدند آنها را دستگیر كنند.


 
جام جم :اوایل هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی ملارد از گم‌شدن دختر جوانش خبر داد و برای یافتن او از ماموران تقاضای كمك كرد.

ماموران در تحقیق از شاكی متوجه شدند دختر وی یك بیمار كم‌توان ذهنی بوده و روز حادثه برای ملاقات با یكی از دختران همسایه از خانه خارج شده و دیگر باز نگشته است. با تشكیل پرونده قضایی در این زمینه و آغاز تحقیقات، دوباره شاكی در پلیس آگاهی حضور یافت و از پیدا شدن دختر جوانش خبر داد. وی گفت دخترم در دام شیطانی ۲ مرد گرفتار شده است.

شاكی افزود: مردی غریبه در تماس تلفنی با خانه‌مان خبر داد كه دخترم در بیمارستان بستری است و با حضور در مركز درمانی و گفت‌وگو با پزشك معالج متوجه شدم دخترم مورد آزار و اذیت قرار گرفته و مردی رهگذر وی را در حالی كه در جاده شهرقدس (قلعه حسن‌خان) سرگردان بوده نجات داده است. با اطلاعات به دست آمده از شاكی ماموران در بیمارستان حضور یافتند و در تحقیق از دختر كم‌توان ذهنی متوجه شدند وی در خیابان از سوی ۲ مرد كه سرنشینان یك خودروی پراید بوده‌اند ربوده شده و با انتقال به خانه‌ای مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

به این ترتیب جستجوها برای دستگیری ۲ مرد شرور آغاز شد. در حالی كه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت چند روز پیش ماموران به سرنشینان یك خودروی پراید كه در محل ربوده شدن دختر جوان تردد می‌كرد، ظنین شدند. با بررسی از خودروی آنها معلوم شد مشخصات آن با خودروی ۲ شرور تحت تعقیب پلیس مطابقت دارد.

با احتمال این‌كه سرنشینان خودرو همان ۲ مرد آزارگر هستند، خودرو توقیف و بازجویی از آنها توسط پلیس آگاهی ملارد آغاز شد. در حالی كه مردان جوان ادعا می‌كردند با دختر جوان آشنایی ندارند و وی به دروغ از آنها شكایت كرده است، ماموران به بررسی از سامانه پلیس پرداختند و متوجه شدند ۲ متهم چندین بار به اتهام زورگیری، مزاحمت برای نوامیس و شرارت دستگیر شده‌اند و هر بار پس از پایان محكومیت دوباره فعالیت‌های مجرمانه‌شان را ادامه داده‌اند بنابراین ماموران از دختر كم‌توان ذهنی خواستند در مواجهه حضوری با ۲ متهم بازداشت ‌شده قرار بگیرد كه او با دیدن مردان شرور وحشت كرد و با انگشت آنها را به ماموران نشان داد.

با مشخص شدن این موضوع متهمان بار دیگر بازجویی شدند و عاقبت به ربودن و آزار و اذیت دختر معلول اعتراف كردند.

بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند و پرونده آنها برای این‌كه محل وقوع جرم در شهرقدس ـ قلعه حسن‌خان ـ رخ داده بود با صدور عدم صلاحیت رسیدگی به دادگستری شهر قدس ارسال شد.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 13:50 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

این گزارش حاکی است در این ماجرا زن مذکور در حالی که از ترس بر خود می لرزید به سمت پیاده رو هدایت شد در این هنگام رهگذران به دور وی حلقه زدند و پس از آن که برای کاهش استرس وی مقداری آب به او دادند، از وی سوالاتی در مورد چگونگی ماجرا پرسیدند و در همین هنگام نیز یکی از شهروندان موضوع را به پلیس اطلاع داد.
خراسان: یک تاکسی تلفنی که مدیر آن با یک مسافر زن ۴۶ ساله درگیر شده بود صبح دیروز از سوی مراجع انتظامی پلمب شد.

در عصر روز نهم خرداد ماه جاری صدای فریاد و کمک خواستن زنی در ابتدای بولوار باهنر(جنب کوی پردیس دانشگاه فردوسی) مردم و رهگذران را به محل کشاند، مشاهدات خبرنگار ما که در صحنه حضور داشت حاکی از آن بود که راننده یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ با زنی که بعد مشخص شد مسافر وی بوده است درگیر شده است.

در این درگیری راننده آژانس زن مذکور را مورد فحاشی خود قرارداد و هنگامی که مسافر یاد شده با فریاد نسبت به اقدام او اعتراض کرد وی با مشت ضرباتی را بر بدن مسافر خود وارد آورد. به دنبال این اقدام جمعیت حاضر در محله سعی در آرام کردن مسافر و دور کردن راننده داشتند اما راننده پراید، هم چنان به تهدیدهای خود ادامه و مسافر خود را مورد فحاشی قرار داد.

رهگذران با دیدن این صحنه متاثر گشته و مانع حرکت راننده مذکور که قصد داشت پس از این اقدام از محل متواری شود، شدند یکی از جوانان حاضر در محل حادثه نیز که با دیدن این صحنه قصد کتک کاری را داشت با جلوگیری افراد دیگر رو به رو شد.

این گزارش حاکی است در این ماجرا زن مذکور در حالی که از ترس بر خود می لرزید به سمت پیاده رو هدایت شد در این هنگام رهگذران به دور وی حلقه زدند و پس از آن که برای کاهش استرس وی مقداری آب به او دادند، از وی سوالاتی در مورد چگونگی ماجرا پرسیدند و در همین هنگام نیز یکی از شهروندان موضوع را به پلیس اطلاع داد.

زن مذکور گفت: من یکی از مشترکان تاکسی تلفنی مذکور هستم و بارها سایر رانندگان آژانس مرا به مقصد رسانده اند اما امروز ملاحظه کردم که مدیر آژانس برای انتقال من به مقصدم در میدان استقلال آمده است.

وی افزود: در بین راه در حالی که با تلفن مشغول صحبت با دخترم که در شهر دیگری دانشجوست، بودم، راننده آژانس از من سوالاتی در مورد این که از کدام مسیر بروم، پرسید ولی من حواسم به تلفن بود و حرف های او را نشنیدم و پاسخی به وی ندادم که نامبرده از این اقدام من ناراحت شد و شروع به گفتن حرف های بی ربط کرد.

من هم در پاسخ وی گفتم: «آقا من چه می دانم از کدام مسیر بروید، من می خواهم به مقصد برسم و شما راننده اید و بهتر می دانید از کدام مسیر بروید، بنابراین نباید از من سوال کنید» و هم چنین به وی گفتم که «من اصلا سوال های شما را متوجه نشدم و قصد بی احترامی به شما را نداشتم که این قدر عصبانی شده اید».

وی گفت: در این هنگام راننده آژانس با حرف های بی ربط و رکیک مرا مورد خطاب قرار داد و سپس خودرو را از مسیر اصلی در بولوار وکیل آباد منحرف کرد و در حالی که مقصد من میدان استقلال بود وی وارد بولوار باهنر شد که من با دیدن این صحنه در اتومبیل را باز کرده و با فریاد از مردم کمک طلبیدم اما او هم چنان به راه خود ادامه می داد و من که ترسیده بودم با کیفم ضربه ای برای متوقف کردن خودرو به وی زدم اما موفق نشدم.

در این هنگام یک اتومبیل که ۳ سرنشین داشت با مشاهده صحنه به جلوی خودروی مدیر آژانس پیچید و او را مجبور به توقف کرد. من نیز فوری سوئیچ را از روی خودرو برداشتم تا راننده فرار نکند که در این هنگام وی دست مرا به شدت گاز گرفت و ضربه ای با مشت به من زد که پس از آن حالم بد شد و مردم مرا به سمت پیاده رو هدایت کردند و پس از آن که مقداری آب به من دادند، حالم اندکی بهتر شد.

در همین حین نیز یکی از شهروندان موضوع را به پلیس اطلاع داد. وقتی مردم از راننده علت ماجرا را پرسیدند وی برخی حرف ها را به مسافر خود نسبت داد.ادامه گزارش حکایت از آن دارد که پس از این اقدام و به دنبال حضور پلیس پرونده ای در این زمینه تشکیل شد و موضوع در دستور کار قضایی قرار گرفت و اداره اماکن فرماندهی نیروی انتظامی نیز بررسی های خود را بر روی این پرونده انجام داد و در نهایت دیروز صبح آژانس مربوطه را پلمب کرد. پس از پلمب تاکسی تلفنی مذکور، خبرنگار خراسان به محل رفت که با پلمب آژانس مواجه شد، در مقابل آژانس مذکور هیچ خودرو و راننده ای وجود نداشت و وقتی از کسبه محل سراغ رانندگان را گرفتیم گفتند که اکثر آن ها در ابتدای بولوار خودروهای خود را پارک کرده و روی چمن ها نشسته اند. یکی از رانندگان در گفت وگو با خبرنگار ما در مورد علت پلمب اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: صبح سرویس رفته بودم و وقتی بازگشتم در کمال تعجب مشاهده کردم که آژانس پلمب شده است.

راننده دیگر که بازنشسته می باشد نیز ضمن ابراز بی اطلاعی از موضوع وقتی از وی درباره مسافر یاد شده پرسیدم، پاسخ داد: تا به حال چند بار وی را به مقصد رسانده ام و از وی هیچ مورد و اعتراضی ندیده ام. راننده دیگری نیز گفت: اگرچه باید با فرد خاطی برخورد شود اما پلمب این آژانس ضربه ای به ما رانندگان وارد کرد چرا که اکثر ما قسط و قرض داریم و با پلمب آژانس نمی توانیم پاسخگوی قرض های خود باشیم.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 16:59 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

106329 زنی با مارهای دست‌ آموز خود كشته شد

تابناک:رییس دپارتمان اورژانس ایالت نیویورک آمریکا دراین‌باره به رسانه‌های رسمی این کشور عنوان کرد: جنازه این زن که ۵۶ سال سن داشت توسط نامزدش در آپارتمان محل سکونتش یافت شد.

این مقام مسئول دپارتمان اورژانس ایالت نیویورک در ادامه به روزنامه دیلی‌میل خاطرنشان کرد: هنگامی که جسد این زن یافت شد، ده‌ها ماری که او از آنها نگهداری می‌کرد در اطرافش می‌خزیدند. همچنین علت مرگ وی ورود سم ناشی از گزش یکی از مارهای مامبا اعلام شده است.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی ایالت نیویورک در محل سکونت این زن ۵۶ ساله قفسی با حدود ۷۵ مار مامبا یافت شد. علاوه بر این، این مارها که از پرسرعت‌ترین خزندگان جهان در نوع خود هستند تاچهار متر هم قد می‌کشند و سم آن‌ها می‌تواند در عرض ۲۰ دقیقه قربانی را از پای درآورد.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 16:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

پسر دانشجو وقتی با جواب رد از سوی همکلاسی مورد علاقه‌اش مواجه شد امروز در حالی که نقاب به صورت بسته بود دختر جوان را روی پل عابر پیاده در حوالی دانشگاه علامه طباطبایی با ضربات چاقو به قتل رساند.

 

به گزارش جوان ظهر امروز با فریادهای دلخراش دختر جوانی که درحال عبور از روی یک پل عابر پیاده در نزدیکی پل مدیریت بود، مردم سراسیمه خود را به او رسانده و متوجه شدند پسر جوانی در حالی که صورت خود را با نقاب بسته است با ضربات مرگبار چاقو او را هدف قرار داده است. پسر جوان با دیدن مردم پس از آنکه خودش را به خیابان رساند، قصد فرار داشت اما در حلقه مردم گرفتار شد و با ضربه ای که یکی از رهگذاران به او زد دستگیر شد. با تلاش مردمی دختر جوان که با بیش از ۴۰ ضربه چاقو مجروح شده بود به بیمارستان پارسیان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت اما تلاش برای نجات او ثمری نداشت و او بر اثر شدت جراحت تسلیم مرگ شد. در جریان تحقیقات مشخص شد متهم و مقتول -کوشا و مهسا ۲۲ ساله – دانشجوی رشته ادبیات در دانشگاه علامه طباطبایی بودند . کوشا چند بار از مهسا خواستگارری کرده بود و زمانی که با جواب رد مواجه شد، کینه مهسا را به دل گرفت و روز حادثه پس از تعقیبش از دانشگاه کینه مهسا را به دل گرفت و روز حادثه پس از تعقیب او را مورد هدف قرار داد.

 


nf00174754 1 جزییات قتل دختر دانشجو زیر پل مدیریت + عکس

 


 

قاضی رسولی به عنوان بازپرس کشیک قتل هم پس از اطلاع از حادثه خودش را به بیمارستان رساند. قاضی پرونده پس از رویت جسد برای تحقیق از متهم پرونده راهی کلانتری ونک شد. علی صادقی نگهبان پل در محل حادثه به خبرنگار ما گفت: من مشغول کارم بودم که متوجه دو دختر شدم که در حال عبور از روی پل بودند. ناگهان پسر جوانی در حالی که نقاب به صورت داشت و چاقوی بزرگی در دست گرفته بود ازپشت سر به یکی از آنها حمله کرد و بعد ا ز زدن چند ضربه چاقو روی سینه‌اش نشست و شروع به زدن ضربات چاقو کرد. ما با پلیس تماس گرفتیم اما مأموران پلیس خیلی دیر رسیدند. ماموران اورژانس هم نرسیدند و مجبور شدیم او را با وانت به بیمارستان پارسیان ببریم.

 

یکی از بستگان مقتول در بیمارستان به خبرنگار ما گفت: مهسا دانشجوی ممتازی بود که امروز برای دیدن نمرات امتحانی‌اش به همراه یکی از همکلاسی‌هایش به دانشگاه رفته بود.
قاضی امیرآبادی سرپرست دادسرای جنایی مرکز به خبرنگار ما گفت: همکلاسی مهسا نیز در حالی تلاش می‌کرد دوست خود را نجات دهد از سوی ضارب مورد حمله قرار گرفت و با ضربه چاقو مجروح شد که در حال حاضر در بیمارستان بستری است. متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده از سوی کارآگاهان در جریان است. او به خانواده‌ها هشدار داد با مراقبت از فرزندان خود بحران‌های جوانی آنها را مدیریت کنند.

 

اعضای وبلاگ تخصصی اکسیژن این حادثه تلخ و دردناک را محکوم کرده و برای خانواده ی مهسا وبازماندگان او از درگاه خداوند یکتا صبر طلب می کنند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 5:5 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
حسيني تاكيد كرد: در آغاز چهارمين دهه زندگي خود هستم و نياز دارم به برخي سووالات ذهنم پاسخ دهم و اين امر بدون در اختيار داشتن زماني مناسب براي تحقيق و جستجو امكانپذير نيست.

شهاب حسيني بازيگر سينما و تلويزيون قصد دارد پس از پايان بازي در سريال 'سرزمين كهن' به كارگرداني كمال تبريزي براي پنج سال از دنياي بازيگري خداحافظي كند.

شهاب حسيني روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا گفت: قصد دارم براي مدتي بازيگري را كنار بگذارم، امروز نياز به دريافت هاي جديدي در كار و زندگي دارم و بايد براي بدست آوردن اين دريافت ها زماني را اختصاص دهم.

بازيگر فيلم سينمايي جدايي نادر از سيمين يادآور شد: پايان هر دهه از زندگي، دغدغه هايي را براي هر انسان در پي دارد و برخي اين دغدغه ها رنگ ديگري گرفته، تعدادي از آنها عميق شده و برخي نيز از بين مي رود.

حسيني تاكيد كرد: در آغاز چهارمين دهه زندگي خود هستم و نياز دارم به برخي سووالات ذهنم پاسخ دهم و اين امر بدون در اختيار داشتن زماني مناسب براي تحقيق و جستجو امكانپذير نيست.

وي ادامه داد: اين تلاش براي رهايي از تكرار و فرار از مرز روزمرگي است زيرا ادامه اين روند موجب مرگ عشق و خلاقيت مي شود.

بازيگر فيلم سينمايي 'رف روي شيرواني داغ گفت: فقط براي رفع نيازهاي روزمره در زندگي نمي توان در آثار سينمايي بازي كرد و نبايد در انتظار باشيم تا پس از سال ها به واسطه دو پيشنهاد خوب، اثري درخور توجه در عرصه بازيگري داشته باشيم.

حسيني ادامه داد: براي دريافت صحيح و درك عميق تر از حرفه بازيگري نياز دارم فضاي پشت دوربين را تجربه كنم تا اينگونه به شناخت خوبي از سينما و دنياي فيلم برسم.

وي درباره اينكه در اين سال ها چه فعاليتي خواهد كرد، يادآور شد: سال هاي دوري از عرصه بازيگري بدون شك دوران استراحت نيست، در اين سال ها تلاش مي كنم تا از بيرون به بازيگري و سينما نگاه كنم و به جستجو و كنكاش براي تازه شدن بپردازم.

بازيگر فيلم سينمايي د'رباره الي افزود: 15 سال عملكرد من در عرصه هنر، حاصل 26 سال زندگي قبل از دوران هنري من بوده است. در اين دوران سرگشتگي هاي دوران نوجواني، شرايط هشت سال جنگ تحميلي و احساسات و روياپردازي هاي متناسب با جواني با من همراه بود اما در سال هاي اخير تجربه جديدي به من افزوده نشده است.

حسيني ادامه داد: تصور مي كنم به ابزاري براي كار خود تبديل شده ام و دوست دارم از آنچه تاكنون بوده و هستم مفيدتر باشم تا به اغناي روحي برسم.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 13 / 4برچسب:, ] [ 3:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]



بچه های گل کنکوری سلام.واقعا خسته نباشید.بهتون تبریک می گم

که یکی از آزمون های بزرگ زندگیتونو پشت سر گذاشتید.امیدوارم

که در رشته ی مورد علاقتون قبول بشید.

 

امشب براتون سؤالات کنکور امسالو قرار دادم.امیدوارم که همیشه موفق باشید.

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی تجربی سال 1390

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی ریاضی سال 1390

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی هنر سال 1390

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی انسانی سال 1390

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 11 / 4برچسب:, ] [ 22:14 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

گاهی اوقات اتفاقاتی پیش می‌آید که باور کردنش سخته و شاید نتوان به راحتی آنها را قبول کرد.دختریکه 8مرتبه زودتر از دیگران پیر میشود یعنی زمانی که 10ساله شود، چهره ای مانند یک پیرزن 80ساله خواهد داشت!!
اشانتی الیوت اسمیت، دختر 7سالهایست که در بریتانیا زندگی میکند. او از پیری زودرس در کودکی رنج میبرد که یک بیماری نادر ژنتیکی است.



پدر و مادر او هیچگاه درمورد بیماری فرزندشان صحبت نمیکنند و همیشه سعی میکنند از روزهای باقی مانده زندگی دخترشان لذت ببرند چرا که این دختر فقط تا 13سالگی زنده خواهد ماند!

وقتی که بقیه آدمها به اشانتی خیره میشوند، او لبخند میزند و میگوید: چون من زیبا هستم بقیه نگاهم میکنند!

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 21:19 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

شوکی دیگر به جامعه / حمله اراذل و اوباش به استخر زنانه در تهران!
'فاطمه آليا' نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از اراذل و اوباش كه در روزهای گذشته به يك استخر زنانه در تهران حمله كرده بودند، دستگير شدند.


 
 
 
ایرنا:عضو فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره این حادثه افزود: این اراذل و اوباش نتوانسته بودند به اهداف شوم خود دست یابند و با همكاری نیروی انتظامی به سرعت دستگیر شدند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح دیگری درباره جزئیات این حادثه نداد اما تاكید كرد: این اقدامات، تحركاتی سازمان یافته برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه است.
 
آلیا افزود: با شروع اجرای طرح امنیت اخلاقی، تعدادی از اراذل و اوباش اینگونه اقدامات را برای مقاومت در مقابل قانون انجام می دهند.
 
وی تاكید كرد: نیروی انتظامی و مسوولان قضایی باید قاطعانه با متجاوزان به حریم خصوصی افراد و برهم زنندگان امنیت اخلاقی و روانی جامعه برخورد كنند.
 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 20:37 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

 

 

مبعث پیامبر گرامی اسلام

 

              حضرت محمد(ص) بر تمام مسلمانان جهان     

 

                        به خصوص هوشبران گرامی مبارک باد.

 

 

 

 

 

مبعث مبارك

                                            مدیریت وبلاگ اکسیژن88

 

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 2:45 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

یک دختر 14 ساله هندی به طرز عجیبی از سه سال قبل 50 بار در روز به جای اشک خون گریه می کند.
از بدن توینکل دویودی یک دختر 14 ساله هندی بدون اینکه دچار هیچ جراحت و زخمی شده باشد خون خارج می شود. از سه سال قبل این خون از چشمها، بینی، سر حد مو و پیشانی، گردن و کف پاهای این دختر 50 بار در روز خارج می شود.



این دختر در خصوص وضعیت خود توضیح داد: "از چشمها، دستها، سر، گوشها، بینی و از همه جای سطح بدنم خون خارج می شود. وقتی خونریزی آغاز می شود من هیچ جراحتی ندارم اما این خونریزیها من را به شدت خسته می کنند و بعضی وقتها سردرد می گیرم."
دکتر باچانان پزشک آمریکایی که در انگلیس کار می کند برای معاینه این دختر نوجوان به هند سفر کرده است.



[ پنج شنبه 7 / 3برچسب:, ] [ 3:41 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

 

 

به بهانه لغو و تاخیر اجرای حکم مجنون اسیدپاش
چشم هایی در انتظار
آمنه بهرامی که پس از گذشت حدود هفت سال در انتظار قصاص مجید موحدی عاشق پیشه اسید پاش بود، روز اجرای حکم با لغو آن روبرو شد و انتظار هفت ساله اش همچنان پابرجاماند.
گروه جامعه دی نا - علی جزایری


عدد هفت در بین ملل مختلف جهان از اهمیّت  خاصّی برخوردار است و هر ملّتی نگرش خاصّی به عدد هفت دارد. عدد هفت را می‌توان در ادیان و مذاهب مختلفه جهان و در تاریخ و هنر و طبیعت و بخصوص در ادبیّات فارسی و در تصوّف وعرفان و در گردش آسمان و ستارگان و دیگر موارد جستجو کرد و بررسی نمود.


عدد هفت از سه حرف ساخته شده است: حرف«ه»نشان از هستی می‌دهد و حرف«ف» نمودار فرسایش است و حرف «ت» تباهی و نابودی را می‌رساند.
عدد هفت خوش یمن و مقدس است، اما امروز این عدد برای آمنه پیغام خوشی به همراه ندارد و تنها یادآور این است که هفت سال پیش، عشق که مرهم و التیام بخش هر زخمی است ، برای او سرآغاز دردی به وسعت یک دنیا ندیدن شد.

چشمان آمنه، هفت سال است که آفتاب را ندیده است. چشمان آمنه هفت سال است صورت مهربان مادر، پدر و خواهر و برادر دلسوزش را ندیده است، چشمان آمنه هفت سال است که در تاریکی مطلق فقط کابوس آنروز سیاه را برایش به تصویر می کشد.
چشمان آمنه امروز من و ما را نمی بیند اما بهتر از هر کسی عمق فاجعه ایی به نام اسید پاشی را دیده و می بیند. چشمان آمنه امروز سندی بر استقلال هویتی است که روزی دست رد بر سینه ای زد که مدعی عشق بود و از عاشقی دم می زد.

                                 

منبع :گروه خبری دینا

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 10:31 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

«اسیر» عنوان آلبومی است در سبک پاپ که هر چند هنوز بیش از دو هفته از عرضه آن در بازار موسیقی نمی‌گذرد اما پخش گسترده آن در سوپرمارکت‌ها و البته نام‌خانوادگی صاحب اثر یعنی «قمیشی» که شباهت بسیاری دارد به نام‌خانوادگی یکی از خوانندگان آن سوی آب، باعث شده کنجکاوی مخاطبان برای شنیدن قطعات این آلبوم دوچندان شود.
جالب اینجاست علیرضا قمیشی خواننده این آلبوم نیز با یک ترفند تبلیغاتی، نام‌خانوادگی خود را بر روی استندها و پوسترهای تبلیغاتی این آلبوم، با فونتی چند برابر فونت نامش درج کرده تا بدین واسطه بتواند فروش آلبومش را بیشتر کند و کم نبوده‌اند رهگذرانی که با دیدن نام «قمیشی» بر روی این استندها این حدس در ذهن‌شان به وجود آمده که نکند در کنار حبیب محبیان، سیاوش قمیشی هم به ایران آمده و توانسته مجوز فعالیت در داخل را هم دریافت کند!
اما واقعیت این است که آلبوم مذکور چندین سال برای دریافت مجوز انتشار در ارشاد مانده‌ و آلبومی است از فرزند سیاوش قمیشی که حاصل ازدواج او با لیلا وصال بوده و متولد 1349 تهران است.
جالب اینجاست علیرضا در تمام این سال‌ها در هر محفلی که حضور یافته کوشیده با صحبت درباره این موضوع که پدرش کیست، عیار هنری خود را بالا ببرد اما نه فقط سیاوش هیچ گاه علیرضا را به عنوان فرزند خود قبول نداشته که حتی چند سال قبل در گفتگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان از این موضوع سخن گفته که هیچ‌گاه علاقه‌ای به تولد این فرزند نداشته‌است!
قضیه وقتی شکل تاسف‌بارتر به خود می‌گیرد که علیرضا قمیشی در آلبوم «اسیر» دو قطعه از آثار سابق پدر را بازخوانی کرده و حتی برای به‌دست آوردن دل پدر، یکی از قطعات آلبوم با عنوان «درد دوری» را هم به پدر تقدیم کرده اما بلافاصله پس از انتشار این آلبوم، پدر طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند که تحت هیچ عنوان، امتیاز هیچ اثر هنری خود شامل ملودی، آهنگ و تنظیم را به هیچ خواننده و هنرمند ایرانی واگذار نکرده و هر نوع اجرای مجدد، کپی کردن، انتشار و حمایت‌های غیراصل، دستبرد هنری محسوب می‌شود و این یعنی اینکه انتشار آلبوم «اسیر» توسط شخصی به اسم علیرضا قمیشی دستبرد هنری محسوب می‌شود!

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ پنج شنبه 17 / 3برچسب:, ] [ 2:42 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

روز تولد هر انسانی از روزها ی مهم زندگی او به حساب می آید. و هر تولد می تواند گفتنی های بسیاری برای اطرافیان یک انسان داشته باشد. اگر این اتفاق به نحو شگفت آور هم رخ دهد گفتنی های آن روز بیشتر خواهد کرد.
با داستان 10 تولد جالب و عجیب در دنیا آشنا خواهیم شد.

 


1.    زنی که سه فرزند خود را در روزهای 10/10 2010 و 9/9/2009 و 8/8/2008 به دنیا آورده است!
خانواده میشیگان تولد فرزندان خود را که به ترتیب دختر بزرگشان در تاریخ 08.08.08 و سپس پسرشان را در تاریخ 09.09.09 برگزار می کنند اما در عین ناباوری دختر و فرزند سوم آنان در تاریخ 10.10.10 به دنیا می آید. اتفاقی که در هر 50 میلیون نفر برای یک نفر ممکن است اتفاق بیافتد.

 

 

 

 

 


2.    نوزادی که در ساعت 11:01  در تاریخ 01/11/2011 به دنیا آمده است!
خانمی در مینستوتای آمریکا فرزندش را دقیقا در ساعت 11 و یک دقیقه روز سه شنبه در تاریخ 1/11/2011 به دنیا می آورد. تصاویر ضبط شده از لحظه تولد این نوزاد نیز این امر را تایید می کند که وی دقیقا در ساعت مورد اشاره به دنیا آمده است.

 

 

 


3.    دو خواهر دو قلویی که در یک روز و در یک بیمارستان صاحب فرزند شده اند.
این دو خواهر دو قلو که با یکدیگر بسیار صمیمی بودند بهترین لحظه زندگی خود را با هم سهیم شدند. فاصله تولد فرزندان این دو خواهر دوقلو تنها 14 دقیقه بوده است.

 

 


4.    پنج عضو یک خانواده صاحب یک تاریخ تولد هستند.
در یک اتفاق عجیب و از روی شانس و یا یک برنامه تصادفی پنج نفر از اعضای یک خانواده در یک تاریخ به دنیا آمده اند. کوچکترین عضو این خانواده که هم اکنون میلا نام دارد در تاریخ 29 مارچ همچون سایر اعضای خانواده اش به دنیا آمده است.

 

 


5.    زنی که خود برای به دنیا آوردن فرزندش به تنهایی اقدام به سزارین کرد
خانم اینس رامیز تنها زنی است که  شخصا اقدام به سزارین کرده و این کار را با موفقیت به پایان برده است. او که به علت فقر و دوری مسافت از اولین درمانگاه آن هم در گذر از راه های سخت العبور ، مجبور به این کار شده بود در زیر تنها نور مهتاب شب و در شبی سخت این اتفاق را به صبح می رساند، و زمانی که کمک به وی می رسد او هوشیار در کنار نوزاد به دنیا آمده اش دراز کشیده بود.

 

 

 


6.    زنی که سه ساعت پس از تشخیص باردار بودن وی، فرزندش را به دنیا آورد
در تمام طول بارداری  بلیندا ویت با مراجعه به بیمارستان محلی از ناراحتی و حال خود شکایت داشت، اما پزشکان بیماری او را یک ورم مزمن تشخیص داده بودند. تا شب به دنیا آمدن دختر کوچک سالم آن ها می رسد. در آن زمان هم پزشک تشخیص بارداری سه ماه را می دهد. در حالی که سه ساعت پس از این تشخیص نوزاد سالم دختر به دنیا می آید. البته این امر برای بلیندا بسیار غیر منتظره و شوک آور بود.

 

 

 


7.    دو قلو هایی که تنها به فاصله یک دقیقه از هم به دنیا آمده اند اما در سالی متفاوت
یک زوج جوان آمریکایی در آخرین دقایق تحویل سال 2010 میلادی صاحب فرزند پسر خود شدند. در حالی که در آغاز سال 2011 پسر دوم این زوج به دنیا آمد. ساعت 11:59 شب آخر سال مدیسون کارین به دنیا آمد و در ساعت 12 همان شب یعنی در ورود به سال 2011 آیدن اورت به دنبال برادرش پا به این دنیا گذاشت.

 

 

 


8.    مادری که اول صاحب  یک فرزند ،سپس دوقلو و پس از آن سه قلو می شود
جالب تر از آنچه که به دنیا آوردن این فرزندان داشته است ، رعایت توالی این حادثه  نیز هست.

 

 


9.    زوجی که دوبار صاحب  فرزندان دوقلو آن هم دوقلو های سیاه و سفید پوست شدند
فرزندان این زوج انگلیسی یک بار با وجود تفاوت در رنگ پوست و چشمانشان تعجب و شگفتی بسیاری را بر انگیخته بودند. اما به دنیا آمدن مجدد فرزندان دوقلوی آنان برای بار دوم تنها نکته متعجب کننده برای آنان نبود، که تکرار تفاوت نوزدان دوقلو به همان شکل در رنگ پوست و رنگ چشمان بیش از گذشته آنان را شگفت زده کرد.

 

 


10.    مادری که فرزندی تقریبا در اندازه خود به دنیا آورد
استیسی هرالد که خود از بیماری کوتولگی رنج  می برد ، فرزندی سالم به دنیا آورد که چندان اندازه قدش با مادرش تفاوت نمی کند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 



 

[ چهار شنبه 16 / 3برچسب:, ] [ 23:52 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

سینمای ایران در سالی كه گذشت در سوگ 28 هنرمند خود نشست.


سینمای ایران در سالی كه گذشت تعدادی از هنرمندانش را از دست داد و در سوگ آنان نشست كه از جمله آنان می‌توان به: «مهدی دانش‌رفتار»، «رضا كرم‌رضایی»، «محمود بنفشه‌خواه»، «كیومرث ملك‌مطیعی»، «حمیده خیرآبادی»، «نعمت حقیقی»، «طاهره سادات هاشمی»، «علی اصغر اوجانی»، «محمد رضا اعلامی»، «آرام شهیدی»، «قربانعلی ترابی»، «محمود بهرامی»، «محمد باقر آشتیانی»، «فرامرز فرازمند»، «بهنام صفری»، «مهین شهابی»، «ناصر اسماعیل‌زاده»، «رضا خندان»، «منوچهر حقانی‌پرست»، «معصومه اسكندری»، «محمد رازدشت»، «اسماعیل ریاحی»، «مهدی آریان‌نژاد»، «حسین باغی»، محمد نوری ،«محسن یوسف‌بیگ»، «عباس امیری» و «مهری ودادیان»، 28 هنرمندی هستند كه در سال 1389 از میان ما رفتند و به دیار باقی شتافتند.

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 


 


 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 / 3برچسب:, ] [ 23:32 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید.
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت از هوشبری با وبلاگ تخصصی اکسیژن و آدرس oxygen88.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 602
بازدید ماه : 2224
بازدید کل : 453178
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

داغ کن - کلوب دات کام

تعبیر خواب آنلاین

.



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.




.


فال امروز


استخاره آنلاین با قرآن کریم


Pichak go Up
فروش بک لینک طراحی سایت عکس