لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن
اکسیژن اولین وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان  
قالب وبلاگ

 LARYNGEAL MASK AIRWAY یا ماسک حنجره ای از یک ماسک پهن با یک کاف قابل باد شدن و یک تنه انعطاف پذیز با ID ٬ ۱۵ میلی متر استاندارد تشکیل شده است که می توان به لوله های دستگاه ونتیلاتور ٬ آمبوبگ و سیستم های بیهوشی وصل کرد . ماسک حنجره ای در سایز های مختلف وجود دارد که می توان آن را در سنین مختلف استفاده کرد . سایز مناسب برای بزرگسالان ماسک شماره ۴ می باشد .

lma

 

این راه هوایی اغلب برای بیمارانی که در لوله گذاری معمولی مشکل داشته باشند و یا اینکه لوله گذاری غیر ممکن بوده است اندیکاسیون دارد و در مقایسه با لوله گذاری نای در غلظت های پایینتر داروهای بیهوشی تحمل پذیر تر است و احتمال ورم  گلو نیز کمتر می باشد . با استفاده از این روش به جای اینتوباسیون می توان از عوارض شدید و احتمالی لارنگوسکوپی و لوله گذاری رهایی جست . یکی دیگر از کاربردهای LMA استفاده به عنوان راهنما برای لارنگوسکوپ فایبراوپتیک می باشد . ولی کاربرد این ماسک در محدودیت حرکات گردن یا تنگ بودن دهان امکان پذیر نیست . برای جایگذاری لارنژیال ماسک نیازی به لارنگوسکوپ نیست و می توان با قرار دادن سر و گردن در همان پوزیشن معمول برای لوله گذاری تراشه در حالی که زاویه آن به پشت زبان و متوجه عقب میباشد گذاشته می شود . البته روش دیگری نیز وجود دارد که برخی آنستزیست ها ترجیح می دهند که LMA را به سبک ایروی دهانی جایگذاری کنند . قبل از اقدام به جایگذاری باید از خال بودن کاف مطمئن شویم و بهتر است ماسک را با سرم فیزیولوژیک خیس کرد تا حرکت آن به سمت گلوت تسهیل شود . LMA به صورت کورکورانه در ریشه هایپوفارنکس قرار داده به صورتی که قسمت ماسک باز کننده راه هوایی در برابر سوراخ گلوت قرار بگیرد و هوا را به سمت ریه ها هدایت کند و کاف باد شده تا حدی راه مری را سد می کند . پس از جایگذاری ٬  بدون نگه داشتن ماسک حنجره ای ٬ بادکنک (کاف) آن را با ۳۰-۱۰ میلی لیتر هوا باد می شود . در این صورت معمولا حدود ۱.۵ سانتیمتر بالاتر از محل تنظیم اولیه ثابت می گردد . بعد از مطمئن شدن ٬ کیفیت ونتیله شدن بیمار و سمع صداهای تنفسی اقدام به فیکس LMA به لب بالا بوسیله چسب یا باند می کنند . بر آمده شدن جزئی بافت های قدام گردن که روی حنجره را می پوشاند ٬ نشاندهنده وجود ماسک در محل می باشد که در هنگام باد کردن کاف قابل لمس و رویت است . با لارنژیال ماسک ونتیلاسیون ریه امکان پذیر است ٬ هر چند که رسیدن به این هدف در مقایسه با لوله گذاری تراشه کافدار کمتر قال پیش بینی است . همچنین جهت تهویه با فشار مثبت راه هوایی به میزان ۳۰-۲۵ سانتیمتر آب کمتر قابل اطمینان است . عیب عمده استفاده از این ماسک عدم حفاظت کامل در مقابل اشتنشاق محتویات معده        می باشد .

 

 

lma 

منبع:ehay2010.blogfa.com

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 16 / 3برچسب:, ] [ 22:13 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید.
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت از هوشبری با وبلاگ تخصصی اکسیژن و آدرس oxygen88.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 211
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 226
بازدید ماه : 2461
بازدید کل : 453415
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

داغ کن - کلوب دات کام

تعبیر خواب آنلاین

.



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.




.


فال امروز


استخاره آنلاین با قرآن کریم


Pichak go Up
فروش بک لینک طراحی سایت عکس